چهارشنبه 22 مهر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازداشت فیزیکدان سرن به جرم رابطه با القاعده، مهر

پلیس فرانسه فیزیکدانی 32 ساله و فرانسوی که با پروژه LHC سرن همکاری داشته است را به جرم ارتباط با القاعده بازداشت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مقامات فرانسوی فیزیکدانی را به جرم ارتباط با گروه القاعده دستگیر کرده اند. این فیزیکدان 32 ساله که در شهر وینه فرانسه بازداشت شده است با سازمان تحقیقات اتمی اروپا - سرن - سازمانی که پروژه عظیم برخورد دهنده بزرگ هادرون را در دست دارد نیز همکاری و ارتباط داشته است.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




سرن امیدوار است طی آزمایشی که در برخورد دهنده بزرگ هادرون انجام خواهد داد بتواند اطلاعات بیشتری درباره طبیعت ماده و ناشناخته های جهان هستی به دست آورد.

پلیس فرانسه معتقد است فیزیکدان بازداشت شده با افرادی در ارتباط بوده است که به گونه ای با گروه القاعده رابطه داشته اند و از طریق رد و بدل کردن نامه در اینترنت در تلاش برای طرح نقشه ای برای حمله به فرانسه بوده اند.

جیمز گیلیز سخنگوی سرن تایید کرده است فیزیکدانی که توسط پلیس فرانسه بازداشت شده است یکی از کاربران تجهیزات و اطلاعات سرن بوده است. گیلیز اعلام کرده است مرد بازداشت شده عضو گروه همکاران برنامه تحقیقاتی LHC - آزمایشی به منظور بازسازی دقایق پس از وقوع انفجار بزرگ - بوده است.

بر اساس گزارش بی بی سی، با این حال گیلیز اطمینان داده است که اطلاعاتی که وی به آنها دسترسی داشته است اطلاعاتی بوده که در اختیار عموم قرار داشته و این فیزیکدان به هیچ وجه به اطلاعات سری این سازمان دسترسی نداشته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016