یکشنبه 29 خرداد 1390   صفحه اول | درباره ما | گویا

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نوشيدن چاي سياه موجب كوچك شدن و مردن سلول هاي سرطاني مي شود، ایرنا

محققان اعلام كرده اند كه نوشيدن يك فنجان چاي سياه در روز موجب كوچك شدن واز بين رفتن سلول هاي سرطاني مي شود و مي تواند به كاهش خطر ابتلا به سرطان كمك كند.

به گزارش هلث نيوز، محققان مي گويند چاي سبز يا سياه مملو از آنتي اكسيدان هايي است كه مي توانند با مولكول هاي مضري كه در بدن جمع مي شوند، مبارزه كنند و آنها را از بين ببرند.

محققان متوجه شده اند كه نوشيدن دو فنجان چاي به اندازه مصرف پنج وعده سبزيجات و يا دو عدد سيب، آنتي اكسيدان در بدن آزاد مي كند.

اكنون نتايج دو مطالعه ديگر نشان مي دهد كه مصرف چاي سياه مي تواند به پيشگيري از ابتلا به سرطان نيز كمك كند.

در مطالعه اول محققان آمريكايي مولفه 'تي فلاوين - 2 ' (theaflavin-2) را كه تنها در چاي سياه يافت مي شود و مولفه 'اولونگ' (oolong) را درچاي چيني مورد تجزيه و تحليل قراردادند.
در مطالعه دوم محققان هندي تاثير پلي فنول ها را در چاي سياه و سبز در ابتلا به سرطان سينه در موش هاي مونث بررسي كردند.

در اين مطالعه ديده شد كه هر دو چاي به اندازه قابل توجهي شمار تومورهاي سينه را به ترتيب 77 درصد و 92 درصد كاهش مي دهند و رشد اين تومورها را نيز كم مي كنند.




تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




روزنامه ديلي اكسپرس به نقل از يكي از اعضاي پانل مشاوره اي چاي نوشت: نتايج اين دو مطالعه نشان مي دهد كه مولفه هاي موجود در چاي سياه مي توانند به كوچك شدن و كشتن سلول هاي سرطاني كمك كند و يا منجر به كاهش شمار تومورها شوند.

اين يافته ها بر لزوم انجام مطالعات باليني براي ارزيابي تاثير چاي سبز و مولفه هاي آن در خطر ابتلا به سرطان در انسان ها تاكيد مي كند.

به گفته محققان براي مشخص شدن كاربردهاي باليني مولفه هاي چاي سياه به مطالعات جديدي نياز است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016