یکشنبه 28 دی 1382

شون پن، هنرپيشه و کارگردان آمريکايی، گزارشگر عراق شد، بي بي سي

[لينک اصلي مطلب در سايت بي بي سي]

شون پن

شون پن، هنرپيشه و کارگردان آمريکايی پس از سفری به عراق در ماه نوامبر، گزارش مفصلی را درباره زندگی در بغداد در روزنامه سان فرانسيسکو کرونيکل منتشر کرده است.

فيل برونستاين، سردبير روزنامه کرونيکل به آقای پن، از مخالفان سرشناس جنگ عراق، اجازه داده است به عنوان گزارشگر برای اين روزنامه قلم بزند.

شون پن، بازيگر فيلم هايی چون تلفات جنگ (Casualties of War) با موضوع مناقشه ويتنام که در آن خشونت سربازان آمريکايی به تصوير کشيده می شود، وضعيت عراق را به يک "جعبه باروت" تشبيه می کند.

وی سرقت، قتل، آدم ربايی و تجاوز را "رويدادهايی روزمره" عراق توصيف کرد.

گزارش بعدی و مفصل تر آقای پن از عراق روز پنجشنبه منتشر خواهد شد.

بی قانونی

وی در ماه دسامبر سال 2002 به عراق رفت و يک سال بعد به آمريکا بازگشت تا درباره تحولات زندگی در عراق قلم بزند.

وی نوشت: "عراق يک کشور اشغال شده است. کشوری در جنگ. بسياری از مردم عراق که من با آنها گفتگو کرده ام می گويند در کشوری که اشغال شده از آزادی خبری نيست. آنها به دخالت يک جانبه نيز اعتقاد و اعتمادی ندارند."

"وجود شورشيان و ادامه بی قانونی در خيابان ها، تهديدی دائمی و واقعی برای مردم و کودکان بغداد و نيروهای ائتلافی به شمار می رود."

آقای برونستاين به نشريه "سردبير و ناشر" (Editor and Publisher) گفت سان فرانسيسکو کرونيل دستمزد يک خبرنگار آزاد را به شان پن می پردازد، اما هزينه سفر را پرداخت نمی کند.

دستان آغشته به خون

شون پن در سفر سال 2002 خود به عراق با طارق عزيز، وزير خارجه وقت عراق ملاقات و از يک مرکز تصفيه آب و يک بيمارستان کودکان بازديد کرد.

وی در آن زمان گفت: "راسخ هستم که اگر دستم به خون آغشته شد، آن را پنهان کنم. می خواهم اين خون نمايانگر چهره آدم هايی باشد که اين جا ديده ام."

پن که هنرپيشه و کارگردان است امسال به خاطر بازی در فيلم رود مرموز (Mystic River) از رقبای اصلی نامزدی جوايز اسکار به حساب می آيد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/3555

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'شون پن، هنرپيشه و کارگردان آمريکايی، گزارشگر عراق شد، بي بي سي' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016