چهارشنبه 11 شهریور 1383

يك مجله‌ي آلماني: فقط 24 سال ديگر به پايان عمر كره‌ي زمين باقي مانده است! ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس بين الملل
روزنامه‌ي الاهرام مصر در شماره‌ي امروز (چهارشنبه) خود با چاپ مطلبي تحت اين عنوان كه ”فقط ‌٢٤ سال ديگر به پايان عمر كره‌ي زمين باقي مانده است“ نوشت: ‌٢٦ اكتبر سال ‌٢٠٢٨، بر اساس محاسبات فيزيكي و ستاره‌ شناسي پايان عمر كره‌ي زمين خواهد بود.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اين روزنامه‌ي چاپ مصر، در اين گزارش تحقيقاتي كه اولين بار توسط يك مجله‌ي آلماني به نام SpektrumderWissenschaft منتشر شده، آمده است: دانشمندان فيزيك و ستاره شناسي جهان از جمله آلمان، آمريكا، چين و ژاپن بر اساس تحقيقات منسجم و گسترده‌اي كه انجام داده‌اند، اعلام داشته‌اند كه يك سنگ فضايي بسيار بزرگ كه نام آن را XFLL1997 گذاشته‌اند، در ‌٢٦ اكتبر سال ‌٢٠٢٨ با زمين برخورد خواهد كرد و سرعت اين سنگ فضايي در زمان برخورد با زمين چيزي در حدود ‌٢٥ هزار كيلومتر در ساعت تخمين زده شده است.
در اين گزارش آمده است: اين دانشمندان در تحقيقات پي در پي خود عنوان ساخته‌اند محيط اين سنگ ‌٦/١ كيلومتر مي‌باشد (!) و احتمال برخورد آن با زمين بسيار بسيار زياد است.
هم‌چنين در اين گزارش تحقيقاتي ذكر شده است، برخي از دانشمندان به رغم تاييد اين تحقيقات معتقدند در صورتي كه بتوان مسير اين سنگ را منحرف كرد مي‌توان از برخورد آن با زمين و يا حتي وارد شدن اين سنگ به مدار زمين جلوگيري كرد، در حالي كه برخي ديگر از دانشمندان معتقدند به رغم تمام امكانات و فناوري‌هاي پيشرفته‌ي بشري چنين اقدامي ميسر نخواهد شد.
در اين گزارش تحقيقاتي كه به صورت مشترك توسط بسياري از دانشمندان مشهور فيزيك، فضا و ستاره شناسي انجام شده، آمده است: دو نظريه در مورد نحوه‌ي برخورد اين سنگ فضايي به زمين وجود دارد.
نظريه‌ي اول آن است كه اين احتمال وجود دارد اين سنگ در يكي از اقيانوس‌هاي زمين فرود آيد و اين به معناي آن است كه موجي با ارتفاع ‌٣٠ متر تشكيل خواهد شد و بلافاصله اين موجچ عظيم با سرعت ‌٧٠٠ كيلومتر مربع در ساعت تمام آنچه را كه در مسير خود است، غرق خواهد كرد و بسياري از شهرهاي بزرگ از جمله هامبورگ، آمستردام و نيويورك و شهرهاي ساحلي ديگر را به صورت كامل به زير آب خواهند رفت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

نظريه‌ي دوم اين دانشمندان آن است كه اين سنگ آسماني مستقيما با زمين برخورد خواهد كرد و اين به معناي آن است كه بر اساس محاسبات فيزيكي درجه‌ي حرارت زمين به دليل آتش سوزي‌هاي متعدد بسيار بالا خواهد رفت به طوري كه اجازه‌ي زندگي براي هيچ موجود زنده‌يي باقي نخواهد ماند.
دانشمندان فيزيك و علم ستاره شناسي در ارايه‌ي اين تحقيق به اين مطلب استناد كرده‌اند كه زمين پيش از اين نيز در معرض برخورد با اين سنگ‌هاي فضايي بوده است، به طوري كه ‌٦٥ ميليون سال پيش يك سنگ فضايي به شبه جزيره‌ي يوكاتان در مكزيك برخورد كرد و اين حادثه منجر شد زمين به مدت طولاني در تاريكي به سر ببرد و تغييرات ريشه‌يي در آب و هواي زمين ايجاد شود، به طوري كه اين تغييرات منجر به منقرض شدن نسل دايناسورها شد.

در همين زمينه:

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/11544

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'يك مجله‌ي آلماني: فقط 24 سال ديگر به پايان عمر كره‌ي زمين باقي مانده است! ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016