چهارشنبه 9 خرداد 1386

رابرت زوليک، عضو سابق وزارت خارجه آمريکا رئيس بانک جهانی می‌‏شود، ايلنا

تهران- خبرگزاری کار ايران


ايلنا، گروه بين‌‏الملل: آمريکا عضو سابق وزارت خارجه اين کشور را به سمت رياست بانک جهانی منصوب کرد.
خبرگزاری فرانسه گزارش داد که «جورج بوش»، رئيس‌‏جمهوری آمريکا، «رابرت زوليک» معاون سابق وزارت خارجه اين کشور را روز چهارشنبه به عنوان رئيس جديد بانک جهانی معرفی می‌‏کند. يکی از مقامات آگاه دولت آمريکا به خبرگزاری فرانسه گفت که بوش به زودی حمايت خود را از زوليک که سال گذشته از دولت خارج شد را اعلام می‌‏کند.
اين مقام آگاه تصريح کرد: «هنری پلسون، وزير خزانه‌‏داری آمريکا، در حال مشورت بار ديگر کشورهای برای معرفی جانشين ولفوويتز است و در اين ميان زوليک طرفداران زيادی دارد.»
يکی ديگر از مقام‌‏های رسمی جهان که نام کشورش در اين گزارش عنوان نشده است، گفت: «تجربه زوليک و داشتن سمت طولانی در تجارت بين‌‏الملل و امور مالی و ديپلماسی، از وی فرد مناسبی برای احراز اين سمت ساخته است.»
وی افزود: «زوليک مورد اعتماد و احترام ديگر مقام‌‏های جهان است و معتقد است که بانک جهانی عميقا می‌‏تواند به حذف فقر کمک کند.»
وی تاکيدکرد: «ما واکنش‌‏های مثبتی دريافت کرده‌‏ايم و فکر می‌‏کنيم او برای رياست بانک جهانی شايستگی دارد.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بنابراين گزارش، زوليک ۵۳ ساله که دانش‌‏آموخته دانشگاه «هاروارد» است و در دوره‌‏ای نيز نماينده تجاری آمريکا بوده است، جانشين «پل ولفووتيز» رئيس مستعفی بانک جهانی خواهد شد. وی سال گذشته از مسووليت خود در وزارت خارجه آمريکا استعفاء کرد و در بانک «گولدمان ساکس» مشغول به فعاليت شد. زوليک در دهه ۹۰ ميلادی نيز به عنوان مشاور بين‌‏المللی دولت آمريکا فعاليت می‌‏کرد.
ولفوويتز به دنبال رسوايی‌‏های مالی و افزايش حقوق دوست دخترش و به دنبال واکنش‌‏های جهانی، مجبور شد از سمت خود کناره‌‏گيری کند.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/33369

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رابرت زوليک، عضو سابق وزارت خارجه آمريکا رئيس بانک جهانی می‌‏شود، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016