پنجشنبه 17 خرداد 1386

‪ ۷۸۰‬فعال سياسی در پاکستان دستگير شدند، ايرنا

اسلام آباد، خبرگزاری جمهوری اسلامی ‪۸۶/۰۳/۱۷‬

روزنامه انگليسی زبان "نيوز" به نقل از يک مقام دولتی، از بازداشت دست کم ‪ ۷۸۰‬فعال سياسی توسط نيروهای پليس در پاکستان خبر داد.

اين روزنامه پاکستانی روز پنجشنبه بدون اشاره به نام اين مقام دولتی افزود: در ميان دستگيرشدگان تعدادی از اساتيد دانشگاه و اعضای سازمانهای دانشجويی نيز حضور دارند.

به نوشته نيوز، اين دستگيری‌ها پس از اعلام محدوديت عليه رسانه‌ها توسط دولت به اجرا گذارده شده است.

اين روزنامه افزود:تعدادی از اين افراد طبق دستور دولت برای مدت سه ماه در بازداشت به سر خواهند برد و حتی با ضمانت نيز نمی‌توانند آزاد شوند.

نيوز نوشت:افراد دستگيرشده از احزاب مخالف دولت از جمله "جماعت اسلامی"، "مجلس متحده عمل"(ائتلاف ششگانه احزاب مخالف دولت)، "مسلم ليگ"(شاخه نواز) "تحريک انصاف"، "شباب ملی"، "جمعيت‌العلمای اسلام(شاخه‌فضل)، "حزب مردم" و تعدادی از ديگر گروه‌های سياسی فعال هستند.

از سوی ديگر "احسن اقبال" يکی از رهبران حزب مسلم ليگ (شاخه‌نواز) در اين‌باره گفته است که اعضای اين حزب در سراسر ايالت پنجاب طی برنامه‌ريزی مشترک با وکلا و قضات در روز پنجشنبه ‪ ۱۷‬خرداد ماه قصد راهپيمايی و تظاهرات را داشتند که دستگير شدند.

همچنين رهبران احزاب مذهبی و سياسی مخالف دولت با صدور بيانيه و سخنرانی اعلام کردند که تاکنون بيش از يکهزار و ‪ ۲۰۰‬فعال سياسی به علت تلاش برای برگزاری راهپيمايی و تظاهرات عليه دولت دستگير شدند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مقامهای ارشد پليس پاکستان نيز اعلام کردند که اين افراد طبق ماده ‪۱۴۴‬ قانون امنيت کشور که تصريح دارد "تجمع بيش از سه نفر ممنوع است" دستگير شدند.

طی سه روزگذشته استقرار و گشت‌زنی نيروهای پليس، ماموران امنيتی و نيرو های نظامی در اسلام آباد پايتخت و شهر راولپندی پاکستان افزايش يافته و کنترل مسيرهای ورودی، مراقبت از مراکز، ادارات دولتی و مکان‌های خريد نيز افزايش چشمگيری داشته است.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/33404

فهرست زير سايت هايي هستند که به '‪ ۷۸۰‬فعال سياسی در پاکستان دستگير شدند، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016