سه شنبه 13 شهریور 1386

بوش: کاهش نیروهای آمریکایی در عراق امکان‌پذیر است، صدای آلمان

جورج دبلیو بوش رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید، کاهش شمار نیروهای نظامی آمریکایی در عراق امکان‌پذیر است. وی این سخنان را روز دوشنبه سوم سپتامبر، به هنگام دیداری غیرمنتظره از عراق اعلام کرد. این سومین دیدار بوش از عراق بود.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت، ژنرال دیوید پتراوس، فرمانده نیروهای آمریکایی در عراق و رایان کراکر، سفیر این کشور در عراق، به وی گزارش داده‌اند اگر موفقیت کنونی نیروهای آمریکایی در عراق ادامه پیدا کند، این امکان وجود دارد که همین سطح از امنیت را با سربازان کمتری تضمین کرد.

جورج بوش در این ارتباط اما به زمان معین و میزان احتمالی کاهش نیروها اشاره‌ای نکرد. در عین حال او کندی پیشرفت در عراق را "دلسردکننده" خواند.

رئیس‌جمهور آمریکا از نوری مالکی، نخست‌وزیر عراق خواست به کوشش‌های خود ادامه دهد. بوش گفت، نیروهای امریکایی کمک کرده‌اند، تا وضعیت امنیتی را بهبود بخشند، حال بسیار اهمیت دارد که رهبران عراق تلاش کنند.


نشست "شورای جنگ"

رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه سوم سپتامبر، بطور غیرمنتظره وارد پایگاه هوایی آمریکا در استان انبار عراق شد و مورد استقبال رابرت گیتس، وزیر دفاع، پتر پیس، رئیس ستاد فرماندهی ارتش و نیز دیوید پتراوس فرمانده کل نیروهای آمریکا در عراق قرار گرفت.

جورج بوش در این سفر با مقام‌های عالی‌رتبه دولت خود و و نیز رهبران عراق دیدار کرد. علاوه‌بر مالکی نخست‌وزیر عراق، رهبران برخی قبایل عراق، کاندولیزا رایس، وزیر خارجه آمریکا و استفان هادلی، مشاور امنیت ملی جورج بوش نیز در این ملاقات حضور داشتند.

سخنگوی پنتاگون درباره این دیدار گفت: «اين آخرين نشست بزرگ مشاوران ارشد رييس جمهوری آمریکا و رهبران عراق پيش از تصميم نهايی بوش درباره‌ی گام‌های بعدی درعراق است.»

سخنگوی پنتاگون از این ملاقات به عنوان نشست "شورای جنگ" نام برد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سومین دیدار بوش از عراق

این سومین دیدار رئیس‌جمهور آمریکا از عراق پس از سقوط ژریم صدام حسین توسط ارتش آمریکا در مارس ۲۰۰۳ بود. آخرین بار جورج بوش در ژوئن ۲۰۰۶ به عراق سفر کرد و از نزدیک با نوری مالکی نخست‌وزیر عراق آشنا شد.

یک هفته‌ی دیگر، روزهای ۱۰ و ۱۲ سپتامبر، قرار است ژنرال ديويد پترائوس، فرمانده نيروهای آمريکايی در عراق و رايان کراکر، سفير آمريکا در بغداد گزارش‌ خود درباره‌ی آخرين تحولات عراق و نیز نتايج سياست افزايش شمار نيروهای آمريکايی در کشور را به کنگره‌ی آمریکا ارائه دهند. پس از آن کاخ سفید در روز ۱۵ سپتامبرنتایج استراتژی جدید خود در رابطه با عراق را، اعلام خواهد کرد.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/34177

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بوش: کاهش نیروهای آمریکایی در عراق امکان‌پذیر است، صدای آلمان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016