پنجشنبه 17 آبان 1386

بازداشت ۸۰۰ نفر از هواداران بوتو، اعلام برگزاری انتخابات در فوريه، مهر

رسانه ها امروز از دستگيری ۸۰۰ نفر از هواداران "بی نظير بوتو" نخست وزير اسبق پاکستان در آستانه تظاهرات روز جمعه و اعلام برگزاری انتخابات پارلمانی در ماه فوريه از سوی دادستان کل اين کشور ، خبر دادند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، درحالی که حزب مردم وابسته به بوتو برای تظاهرات سراسری فردا در راولپندی در اعتراض به اعلام وضعيت فوق العاده و تعليق قانون اساسی فراخوان داده، امروز نيروهای پليس ۸۰۰ نفر از هواداران اين حزب را در ايالت پنجاب دستگير کردند.

از سوی ديگر رئيس پليس شهر راولپندی امروز خبر داد گزارشهايی مبنی بر قصد بمبگذاران انتحاری برای نفوذ به جمعيت تظاهرکنندگان فردا و انجام حمله انتحاری عليه بوتو به دست آورده اند. وی افزود: گزارشهايی کسب کرده ايم مبنی بر اينکه تا هشت بمبگذار انتحاری وارد شهر شده اند و پليس به بوتو هشدار داده تهديد بسيار بسيار جدی است.

از سوی ديگر، دادگاه شهر لاهور در شرق کشور امروز حکم آزادی ۳۳۱ وکيل را که در جريان تظاهرات اعتراض آميز روز دوشنبه دستگير شده بودند، به قيد وثيقه صادر کرد. دادستان لاهور با اعلام اين خبر گفت : ۲۰ نفر از وکلای بلندپايه و فعالان حقوق بشر که از رهبران تظاهرات بودند، در حبس باقی می مانند.

اما دادگاه شهر کراچی امروز چهار نفر ازفعالان سياسی معترض را که در جريان تظاهرات روز دوشنبه دستگير شده بودند، به سبب سخنرانی ضد دولتی به خيانت متهم کرد. اينها نخستين کسانی محسوب می شوند که از آغاز اعلام وضعيت فوق العاده به خيانت متهم می شوند؛ حداکثر مجازات خيانت اعدام است.

خبر ديگر اينکه امروز "مالک محمود قيوم"، دادستان کل پاکستان اعلام کرد: انتخابات پارلمانی که قرار بود نيمه اول ژانويه ۲۰۰۸ برگزار شود به ماه فوريه موکول شده و وضعيت فوق العاده ظرف يک يا دو ماه آينده لغو خواهد شد.

همچنين وزارت امورخارجه پاکستان امروز برخلاف ادعای "جرج بوش"، رئيس جمهوری آمريکا اعلام کرد که وی در تماس تلفنی شب گذشته با "پرويز مشرف" از وی تمجيد کرده است. اين در حالی است که بوش گفته که در تماسش با مشرف از وی خواسته انتخابات را رأس موعد مقرر برگزار کند و از سمت فرماندهی کل ارتش کناره گيری کند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در بيانيه وزارت امورخارجه گفته شده : بوش از رهبری مشرف و نقش مهم پاکستان در مبارزه با تروريسم و افراط گرايی تمجيد کرده و نيز نگرانی آمريکا را درباره برگزاری انتخابات بدون تاخير به مشرف منتقل کرده است. همچنين طبق اين بيانيه هنگامی که مشرف وی را در جريان اوضاع دشوار کشور که منجر به اعلام وضعيت فوق العاده شد، قرار داده، بوش موضوع را درک کرده است.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/34843

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بازداشت ۸۰۰ نفر از هواداران بوتو، اعلام برگزاری انتخابات در فوريه، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016