شنبه 3 آذر 1386

پایان رای گیری در انتخابات استرالیا، بی بی سی


رای گیری انتخابات عمومی در استرالیا به پایان رسید و نتایج نظرسنجی های انجام شده در هنگام رای گیری حکایت از شکست حزب حاکم و پیروزی حزب کارگر دارد.
اگر نتایج رسمی انتخابات نیز به همین شکل باشد، جان هاوارد نخست وزیر 68 ساله استرالیا بعد از 11 سال از سمت خود کنار خواهد رفت و کوین رود، رهبر حزب کارگر، نخست وزیر آینده استرالیا خواهد شد.

نتایج نظرسنجی های در حین رای گیری همچنین حاکی از آن است که آقای هاوارد، رهبر حزب لیبرال، کرسی خود در پارلمان را نیز از دست خواهد داد.

حزب مخالف دولت برای پیروزی و تشکیل کابینه نیاز به ۱۶ کرسی پارلمان دارد.

مطابق قانون اساسی استرالیا شرکت در انتخابات اجباری است و تعداد شرکت کنندگان در انتخابات، بیش از ۱۳ میلیون نفر تخمین زده می شود.

جان هاوارد در آخرین روز مبارزات انتخاباتی خود گفت که امکان پیروزی هنوز وجود دارد. وی در رادیو استرالیا گفت: "من معتقدم که جریانی به راه افتاده است. من این را در خیابانها حس می کنم."

رقیب او دیپلمات سابق ۵۰ ساله ای است که از ابتدای مبارزات انتخاباتی در همه نظرسنجی ها جلوتر بوده است.

آقای رود در آخرین مبارزات انتخاباتی خود گفت که رقیب لیبرال او از حال طبقه کارگر بی اطلاع است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

حزب کارگر از مخالفت حزب حاکم برای پذیرش پیمان محیط زیست کیوتو بهره برداری زیادی کرده و قول داده است که در صورت پیروزی به آن بپیوندد.

آقای هاوارد نیز مبارزات انتخاباتی خود را بر عملکرد خوب اقتصادی اش استوار کرده است.

نیک بریانت خبرنگار بی بی سی در سیدنی می گوید که جان هاوارد پیروزی های شگفت انگیز زیادی در گذشته داشته اما موفقیت در این انتخابات از همه چالش های گذشته دشوارتر است.

در همين زمينه:

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/34998

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پایان رای گیری در انتخابات استرالیا، بی بی سی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016