یکشنبه 16 دی 1386

هيلاری کلينتون پيشتازی‌اش را در نيوهمشاير از دست داد، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - فرامنطقه‌يی


هيلاری کلينتون در رقابت‌های انتخاباتی‌اش در نيوهمشاير بار ديگر به شدت از باراک اوباما انتقاد کرد.

اين در حالی است که بر اساس نظرسنجی‌ها مشخص شد که هيلاری کلينتون پيشتازی‌اش را در نيوهمشاير نيز از دست داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، همزمان با روشن شدن اين موضوع در نظرسنجی‌ها که هيلاری کلينتون، کانديدای دموکرات انتخابات رياست جمهوری ۲۰۰۸ آمريکا پيشتازی‌اش را در نيوهمشاير از دست داده، اين سناتور دموکرات خطاب به باراک اوباما، ديگر کانديدای دموکرات اين انتخابات گفت: ظرف سه سال مواضع‌ات را در مورد مسائل مختلف تغيير داده‌ای!

اوباما نيز که در رقابت‌های انتخاباتی ايالت آيووا پيروز شده بود در مقابل به شدت از هيلاری کلينتون انتقاد کرد و وی را به وارونه جلوه دادن سياست‌هايش متهم کرد.

اوباما گفت: آنچه که در مورد مردم آمريکا فکر می‌کنم اين است که آنها به دنبال صراحت‌گويی در بيان مسائل مختلف هستند.

در همين حال جان ادواردز، ديگر کانديدای دموکرات انتخابات رياست جمهوری ۲۰۰۸ آمريکا نيز از عملکرد هيلاری کلينتون انتقاد کرد و وی را بخشی از قوايی در آمريکا معرفی کرد که فقط در زمانی که آمريکا مورد تهديد قرار دارد، دست به کار می‌شوند و حالت تهاجمی به خود می‌گيرند.۹۹۹۹

در همين حال بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط شبکه‌ی سی ان ان و موسسه‌ی WMURمشخص شد که اوباما و هيلاری کلينتون در ايالت نيوهمشاير با حمايت ۳۳ درصدی روبرو شده‌اند. حمايت‌ها از اوباما در اين نظرسنجی نسبت به نظرسنجی اواخر دسامبر چهار درصد افزايش يافت اما حمايت‌ها از هيلاری کلينتون يک درصد کاهش يافته است.

در ديگر نظرسنجی توسط روزنامه‌ی کنکورد مانيتور، اوباما با يک درصد اختلاف نسبت به هيلاری کلينتون در راس قرار دارد.

جمهوری خواهان نيز در اين رقابت انتخاباتی در بحث‌های جدی و پر تنش حضور يافتند.

مايک هاکابی که در ايالت آيووا از بيشترين حمايت‌ها در ميان ديگر جمهوری خواهان برخوردار شد، مجبور بود که از اظهاراتش مبنی بر اينکه سياست خارجی جورج بوش، رييس‌جمهور آمريکا خودخواهانه بوده، دفاع کند.

سناتور جان مک کين نيز که در ايالت آيووا در مکان سوم در ميان جمهوری خواهان قرار داشت و به نظر می‌رسد در نيوهمشاير از حمايت‌های بيشتری برخوردار شود از هاکابی‌ و بوش انتقاد کرد و تصريح کرد که وی تنها کانديدايی است که می‌داند آمريکا چگونه بايد در عراق بجنگد.

مک کين گفت: می‌دانم که اين جنگ را چگونه رهبری کنم و می‌دانم که چگونه بحران‌های مربوط به جنگ عراق را حل و فصل کنم.

ميک کين هم‌چنين با انتقاد از اوباما گفت: باراک اوباما تجربه‌ای در امور امنيت ملی و رهبری آمريکا ندارد. اين مسائل به تجربه و دانش زياد نياز دارد.

رودی جوليانی، ديگر کانديدای انتخاباتی رياست جمهوری ۲۰۰۸ آمريکا نيز تصريح کرد که به خاطر فقدان تجربيات اجرايی، اوباما، آمادگی رييس‌جمهور شدن را ندارد.

جوليانی گفت: اوباما حتی يک شهر را تاکنون اداره نکرده است . او حتی ايالتی در آمريکا را نيز رهبری نکرده پس چگونه می‌خواهد رييس جمهور آمريکا شود؟

هم‌چنين نامزدهای جمهوری خواه رياست جمهوری آمريکا در دو بحث تلويزيونی بر سر عراق مجادله کردند.

مايک هاکابی رقيب خود ميت رامنی را متهم کرد که موضع خود را درخصوص استراتژی جورج بوش در افزايش نيروهای آمريکايی در عراق تغيير داده است.

اين اتهام به سرعت از سوی ميت رامنی رد شد.

در همين حال ميت رامنی، فرماندار سابق ماساچوست که از نامزدهای حزب جمهوری خواه است با پيروزی در رای گيری انجمن‌های جمهوری خواه در ويومينگ روحيه‌ای بيشتر يافته است.

رامنی که در رقابت‌های آيووا رتبه دوم را به دست آورده در تلاش است اختلاف خود را با جان مک کين، نامزد ديگر از حزب جمهوری خواه کم کند.

اين سه نامزد جمهوری خواه در کنار رودی جوليانی، شهردار سابق نيويورک، و ران پاول نامزدی که ضد جنگ است و همينطور فرد تامپسون سناتور سابق در بحث‌های تلويزيونی سازمان يافته توسط شبکه ای.بی.سی شرکت کردند.

هاکابی صحبت‌های خود را با دفاع از اظهاراتش در انتقاد از سياست خارجی "متکبرانه" بوش آغاز کرد.

او پس از آن ميت رامنی را متهم کرد که از تصميم رييس جمهوری آمريکا برای افزايش نيروها در عراق حمايت نکرده است.

هاکابی گفت: من از اين سياست پيش از تو حمايت کردم.

رامنی با اشاره به اينکه اين اتهامات اشتباه است، گفت: تلاش نکن که موضع مرا وارونه نشان بدهی!

سناتور مک کين نيز در با پيوستن به اين بحث گفت او تنها نامزد جمهوری خواهی است که از استراتژی اوليه جورج بوش برای جنگ در عراق انتقاد کرد.

اگرچه مک کين گفت: "ما در حال موفقيت در عراقيم" و اعتبار اين" موفقيت" را از آن رييس جمهوری آمريکا دانست.

سناتور مک کين و نامزدهای ديگر پس از آن از سياست های کلی دولت در مبارزه با تروريسم دفاع کردند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

آيووا و نيوهمشاير لزوما پيروز مبارزات انتخاباتی دو حزب را مشخص نخواهند کرد اما می‌توانند باعث تقويت شانس نامزدها در رای گيری‌های مقدماتی ايالت‌های بزرگتر شوند.

سناتور جو بايدن و کريس داد بعد از نتايج ضعيفی که در آيووا به دست آوردند از رقابت‌ها کنار کشيدند و بر همين اساس در بحث های تلويزيونی روز شنبه شرکت نداشتند.

دنيس کوچينی و مايک گراول، دو نامزد ديگر دموکرات نيز از اين بحث‌ها کنار گذاشته شدند چرا که نتوانسته بودند يکی از ۴ رتبه نخست را در رقابت‌های آيووا کسب کنند.

هر دو نفر در نيوهمشاير نيز بر طبق نظرسنجی‌ها رای کمتر از پنچ را به خود اختصاص داده‌اند.

در حال حاضر چهار نامزد دموکرات هيلاری کلينتون، باراک اوباما، جان ادواردز و بيل ريچاردسون فرماندار نيومکزيکو هستند.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/35503

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'هيلاری کلينتون پيشتازی‌اش را در نيوهمشاير از دست داد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016