دوشنبه 8 بهمن 1386

'پرویز مشرف کمک آمریکا را رد کرد'، بی بی سی

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز روز یکشنبه ( ۲۷ ژانویه) گزارش داد که پرویز مشرف، رئیس جمهور پاکستان، درخواست جدید آمریکا برای کمک به پاکستان برای مقابله با شورشیان طالبان و القاعده را رد کرده است.

نیویورک تایمز نوشت که مایک هایدن، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سی آی ای) و مایک مک کانل، رئیس اداره اطلاعات ملی آمریکا (دی ان آی) در اوایل ماه میلادی جاری با پرویز مشرف دیدار کردند.

به نوشته این روزنامه، آن دو خواهان ایفای نقش بیشتری برای نیروهای نظامی-امنیتی آمریکا در خاک پاکستان برای مقابله با شورشیان طالبان و القاعده شده بودند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

آن طور که نیویورک تایمز نوشته دو مقام ارشد اطلاعاتی از آقای مشرف پرسیدند که آیا آمریکا می تواند با انجام مأموریت هایی به تنهایی یا به صورت عملیات مشترک با ارتش پاکستان، حضور خود در این کشور را افزایش دهد؟

به نوشته نیویورک تایمز، آقای مشرف به آن ها پاسخ منفی داده است.

بی ثباتی در ناحیه کوهستانی وزیرستان جنوبی در مرز پاکستان و افغانستان که پایگاه شمار قابل توجهی از نفرات طالبان و القاعده است، موجب نگرانی آمریکا شده است.

برخی از ناظران بر این باورند که اسامه بن لادن در این منطقه مخفی شده است.

همچنین شورشیانی که با نیروهای آمریکایی در افغانستان می جنگند، هنگام عقب نشینی به این منطقه گریخته و به عنوان یک جاده تدارکاتی نیز از آن استفاده می کنند.

اخیرا این شورشیان موضع تهاجمی اختیار کردند و توانستند برای مدت کوتاهی یک پایگاه نظامی در منطقه را تصرف کنند.

برخی از سیاستمداران آمریکایی بر این عقیده اند که پاکستان نمی خواهد یا نمی تواند وضعیت را کنترل کند.

پرویز مشرف در جریان سفر اخیر خود به اروپا به صراحت گفت ارتش پاکستان برای انجام تعهداتش در مورد جنگ با پیکارجویان اسلامی، به کمک خارجی نیازی ندارد.

یک چنین سخنانی، نگرانی های آمریکا را کاهش نداده است و به عقیده برخی از ناظران باعث تنش بیشتری در روابط این کشور با پاکستان، خواهد شد.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/35740

فهرست زير سايت هايي هستند که به ''پرویز مشرف کمک آمریکا را رد کرد'، بی بی سی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016