چهارشنبه 24 بهمن 1386

سه پيروزی مهم اوباما و مک کين در انتخابات مقدماتی آمريکا، راديو فردا

سناتور باراک اوباما روز سه شنبه در ادامه رقابت مقدماتی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در ایالت های مریلند، ویرجینیا و منطقه «واشینگتن دی سی» سه پیروزی مهم به دست آورد.

آقای اوباما توانست بیش از شصت و سه درصد آراء در ایالت ویرجینیا را به خود اختصاص دهد و با اختلاف چشمگیری در ایالت مریلند به پیروزی برسد. خانم کلینتون سی و شش درصد آراء در ایالت ویرجینیا را به دست آورد.

در «واشینگتن دی سی»، پایتخت آمریکا، آقای اوباما هفتاد وپنج درصد آراء را به خود اختصاص داد و خانم کلینتون نتوانست بیش از بیست و چهار درصد آراء را به دست آورد.

با پیروزی سناتور اوباما در روز سه شنبه، رقابت نامزدهای حزب دموکرات بسیار نزدیک شده و پیش بینی پیروز نهایی این رقابت سخت تر از گذشته شده است.

این در حالی است که سناتور جان مک کین با پیروزی در روز سه شنبه موقعیت خود را به عنوان نامزد اصلی حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری بهبود بخشید.

پیروزی مک کين

در همین حال، رقابت نامزدهای حزب جمهوری خواه در ایالت ویرجینیا، با پیروزی سناتور جان مک کین همراه بود. آقای مک کین پنجاه درصد آراء را به خود اختصاص داد.

آقای مک کین همچنین توانست در رقابت مقدماتی ایالت های مریلند و واشینگتن به پیروزی برسد.

سناتور اوباما اميدوار بود با پيروزی در رقابت انتخابات مقدماتی رياست جمهوری حزب دموکرات در سه ايالت مريلند، ويرجينيا و « واشینگتن دی سی»، به روند پيروزی های خود ادامه دهد، اين در حالی بود که سناتور هيلاری کلينتون با اطلاع از نتایج انتخابات روز سه شنبه توجه خود را به ايالت هاي دیگر معطوف کرده است.

آقای اوباما پس از پيروزی در رقابت های انتخاباتی پنج ايالتی که در روزهای شنبه و يکشنبه برگزارشد، با حمايت رای دهندگان آمريکايی- آفريقايی های حزب دموکرات در انتخابات مقدماتی ايالت مريلند و « واشینگتن دی سی» به پيروزی دست یافت، این در حالی بود که در ایالت ویرجینیا اکثریت به آقای اوباما رای دادند.

سناتور جان مک کين نيز در جريان رقابت نامزدهای حزب جمهوری خواه نيز اميدوار است پس از شکست از مايک هاکبی، فرماندار سابق آرکانزاس، در روز های شنبه و یکشنبه، با پيروزی در رقابت های روز سه شنبه، محافظه کاران حزب متبوعش را قانع کند که وی می تواند در انتخابات رياست جمهوری اين حزب را نمايندگی کند.

سناتور مک کين در رقابت های روز شنبه و يکشنبه در ايالت های کانزاس و لوئيزيانا از رقيب خود مايک هاکبی شکست خورد، اما در ايالت واشينگتن با اختلاف ناچيزی به پيروزی دست يافت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در انتخابات مقدماتی در ايالت مريلند، ويرجينيا و «دی سی»، نامزدهای حزب دموکرات برای به دست آوردن ۱۶۸ کرسی نمايندگی در گردهمايی ملی اين حزب رقابت کردند و نامزدهای حزب جمهوری خواه بر سر تصاحب ۱۱۶ کرسی با يکديگر رقابت داشتند.

نظر سنجی ها در ايالت های ويرجينيا و مريلند حاکی از آن بود که سناتور اوباما در روز سه شنبه با اختلافی دو رقمی نسبت به سناتور کلينتون در اين ايالت ها به پيروزی دست خواهد يافت.

پيروزی سناتور اوباما در اين سه ايالت به بهبود وضعيت شمار نمايندگان وی در گردهمايی ملی در ماه اوت کمک کرد اين در حالی است که تا یش از روز سه شنبه، سناتور کلينتون تعداد بيشتری از نمايندگی ها را تصاحب کرده بود.

سناتور اوباما در پاسخ به پرسشی درباره چشم اندازانتخابات چهارم مارس در ايالت تگزاس گفته بود:« هنوز خيلی زود است. ما هنوز انتخابات در اينجا(ايالت مريلند، ويرجينيا و «دی سی») را تمام نکرده ايم».

سناتور اوباما شامگاه روز سه شنبه به ويسکانسين، که هفته آينده انتخابات مقدماتی در آن برگزار خواهد شد، سفر کرد، اين در حالی است که سناتور کلينتون عصر سه شنبه در اجتماع انتخاباتی در «ال پاسو» تگزاس شرکت کرده بود.

سناتور هيلاری کلينتون سرمايه گذاری تبليغاتی خود را به ايالت های تگزاس و اوهايو معطوف کرده است تا از اين طريق بتواند برتری هفته های اخير سناتور اوباما را تحت تاثير قرار دهد.

خانم کلينتون تا کنون در ايالت های پر جمعيت نتايج خوبی را به دست آورده است و به نظر می رسد آمريکايی های لاتين تبار در تگزاس و خانواده های کم در آمد در اوهايو از او حمايت کنند.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/35895

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سه پيروزی مهم اوباما و مک کين در انتخابات مقدماتی آمريکا، راديو فردا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016