دوشنبه 13 اسفند 1386

شورای امنیت تشدید درگیری میان اسرائیل و فلسطینی‌ها را محکوم کرد، دویچه وله

شورای امنیت سازمان ملل، روز یکشنبه، دوم مارس، با صدور بیانیه‌ای، تشدید درگیری میان اسرائیل و فلسطینی‌ها را محکوم کرده و دو طرف را به پایان دادن به خشونت‌ فراخواند.

اعضای شورای امنیت، روز یکشنبه، دوم مارس، در جلسه‌ای اضطراری، درباره‌ی تشدید خشونت میان اسرائیل و فلسطین به مذاکره پرداختند. نشست ۶ ساعت به درازا کشید. اعضای این شورا در پایان، با صدور بیانیه‌ای، تشدید درگیری‌ها میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها را به شدت محکوم کردند. در این بیانیه شورای امنیت از " قربانی شدن غیرنظامیان در جنوب اسرائیل و در نوار غزه" ابراز نگرانی کرده است. بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد، در این نشست، ضمن انتقاد شدید از خصومت موجود میان اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها، گفت:«ما حملات موشکی فلسطین به خاک اسرائیل را محکوم می‌کنیم و درخواست توقف بی‌درنگ این اعمال تروریستی را داریم. این حمله‌ها هیچ سودی جز به خطر انداختن غیر نظامیان فلسطینی و به مصیبت دچار کردن ملت فلسطین، ندارند ».

بان کی مون در ادامه تأکید کرد که اگر چه او حق اسرائیل برای دفاع از خود را به رسمیت می‌شناسد، اما "به‌کارگیری بی‌تناسب و افراطی خشونت" را که منجر به کشته شدن و زخمی شدن تعداد زیادی غیر نظامی و شمار زیادی کودک می‌شود، محکوم می‌کند. بان کی مون در گفت‌و گویی تلفنی با محمود عباس و وزیر امورخارجه اسرائیل، زیپی لیونی، از دو طرف خواست که تمام تلاش خود را برای پایان دادن به خشونت به کار گیرند.

با وجود انتقادات شدید بین‌المللی، اسرائیل روز یکشنبه، دوم مارس هم به حمله‌های خود علیه اهدافی در نوار غزه ادامه داد. در اثر این حمله‌ها پنج فلسطینی دیگر کشته شدند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

۶۰ کشته تنها در یک روز
بر اساس گزارش‌های رسیده از فلسطین، در جریان حملات اسرائیل، تنها در روز شنبه، یکم ماه مارس،۶۰ فلسطینی کشته و ۲۰۰ تن زخمی شدند. در مقابل، دو سرباز اسرائیلی هم در این درگیری‌ها کشته شده‌اند. رهبران فلسطینی در پی این حملات اعلام کرده‌اند که در دور بعدی مذاکرات صلح با رهبران اسرائیل شرکت نخواهند کرد.

اسرائیل با این حملات به شلیک موشک از نوار غزه به درون خاک اسرائیل، که روز چهارشنبه (۲۷ فوریه) باعث کشته شدن یک اسرائیلی شد، پاسخ می‌دهد.

هشدار اسرائیل به فلسطینی‌ها
متان ویلنای معاون وزارت دفاع اسرائیل، روز جمعه (۲۹ فوریه) گفته بود، سازمان حماس با حملات موشکی روزانه‌ی خود به خاک اسرائیل، برای مردم فلسطین فاجعه‌ای بزرگ می‌آفریند. ویلنای روز شنبه بار دیگر تاکید کرد که اگر شلیک موشک به خاک اسرائیل متوقف نشود، حمله‌ی نظامی گسترده به نوار غزه پرهیزناپذیر خواهد بود.

محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، حملات اسرائیل به نوار غزه را به شدت محکوم کرد. وی در جریان گردهمایی سازمان آزادیبخش فلسطین در رام‌الله گفت: «آنچه واقعا در غزه روی می‌دهد، بیشتر از هولوکاوست است». به گفته‌ی یک سخنگوی محمود عباس، وی می‌خواهد اتحادیه‌ی عرب و شورای امنیت سازمان ملل را ترغیب کند، تا اسرائیل را به پایان دادن به خشونت وادارند.

اسرائیل: عملیات معمولی نظامی علیه "شالوده‌ی ترور"
نیروی هوایی اسرائیل، شب گذشته هم به حمله‌های خود به نوار غزه، ادامه داد. در اثر این حملات، دفتر کار نخست وزیر پیشین، اسماعیل هنیه در غزه، به شدت آسیب دید. ارتش اسرائیل این حملات و عملیات نظامی را "مأموریتی عادی علیه "شالوده‌ی ترور" نامیده است.

وزیر دفاع اسرائیل، "حماس و کسانی را که با موشک به اسرائیل حمله می‌کنند" مسئول شدت گرفتن خشونت می‌داند. از سوی دیگر حماس، محمود عباس را مسئول حملات اسرائیل به نوار غزه می‌داند. خالد مشعل، رئیس دفتر سیاسی حماس، اعلام کرده است، محمود عباس با متهم کردن حماس به حمایت از شبکه‌ی تروریستی القاعده، بهانه به دست اسرائیلی‌ها داده است.

خاویر سولانا، مسئول سیاست خارجی اتحادیه‌ی اروپا، از روز یکشنبه (۲ مارس) سفر تازه‌ی خود به اسرائیل و مناطق فلسطینی را آغاز می‌کند، تا درباره‌ی اوضاع این منطقه با رهبران اسرائیل و فلسطینی‌ها گفت‌وگو کند. روز دوشنبه نیز کاندولیزا رایس به این منطقه سفر خواهد کرد.



دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/36081

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'شورای امنیت تشدید درگیری میان اسرائیل و فلسطینی‌ها را محکوم کرد، دویچه وله' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016