یکشنبه 19 اسفند 1386

بازگشت آرامش به آمریکای لاتین، مهر

سران کلمبیا، ونزوئلا و اکوادور در جریان کنفرانس کشورهای آمریکای لاتین، درباره پایان دادن به تنشهای اخیر در این منطقه به توافق رسیدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شینهوا، پس از به وجود آمدن تنش بین کلمبیا و اکوادور به علت کشته شدن "رائول ریه اس" مرد شماره دو شورشیان "فارک"(مخالفان کلمبیا) در خاک اکوادور، که از سوی ارتش کلمبیا صورت گرفت، روابط دو کشور به تیرگی گرایید، اما رهبران این سه کشورهای در جریان کنفرانس، کشورهای آمریکای لاتین در جمهوری دومینیکن این رهبران بر پایان دادن این مناقشه سیاسی، به توافق رسیدند.

اکوادور اعلام کرده بود که با این عملیات، تمامیت ارضی این کشور مورد تجاوز قرار گرفته و همین مسئله نیکاراگوئه و ونزوئلا را هم به عنوان همپیمانان اکوادور وارد عرصه جنگ لفظی و صف آرایی نیروهایشان کرده بود.

درباره این بحران در هفته گذشته کشورهای نیکاراگوئه و اکوادور، روابط سیاسی خود با کلمبیا را قطع کردند و دولت ونزوئلا نیز سفیر خود از کلمبیا را فرا خواند و سفیر این کشور را از ونزوئلا خارج کرد، اما دیدار اخیر رهبران به مناقشه سیاسی فوق پایان داد.

در جریان کنفرانس کشورهای آمریکای لاتین به پیشنهاد رئیس جمهوری اکوادور،"آلوه رو اوروبه" و"رافائل کوره با" رؤسای جمهوری کلمبیا و اکوادور، دست همدیگر را فشردند و به مناقشه موجود پایان دادند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/36153

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بازگشت آرامش به آمریکای لاتین، مهر' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016