جمعه 2 فروردین 1387

بن لادن در نواری صوتی اروپا را تهدید کرد، رادیو فردا

در سالروز تولد پیامبر اسلام به روایت کشورهای عربی و پنجمین سال حمله آمریکا به عراق، اسامه بن لادن، رهبر گروه القاعده، در پيامی اروپا را به خاطر چاپ کاريکاتورهای پیامبر مسلمانان تهديد کرد.

در اين پيام که در وبسايت یکی از گروه های اسلامگرا همراه با عکسی از بن لادن روز چهارشنبه منتشر شده، آمده است:«شما با بی ايمانی خود به دريا زده ايد و آداب جنگ و ستيزه را رعايت نمی کنيد و با چاپ اين کاريکاتورها به حد نهايت رسيديد.»

در این نوار صوتی می گوید:«اين نهايت بدبختی است و نهايت خطر، و قضاوت درباره آن بسيار قوی خواهد بود.»

حدود دو سال پيش، چاپ کاريکاتورهايی در يک نشريه دانمارکی از پیامبر اسلام که در آن بمبی به جای عمامه بر سر پيامبر مسلمين بود، جنجال زيادی به پا کرد و سفارت دانمارک در چند کشور از جمله ايران مورد حمله مسلمانان خشمگين قرار گرفت.

روز ۱۳ فوريه، زمانی که مشخص شد پليس دو نفر را که قصد کشتن اين کاريکاتوريست را داشتند، دستگير کرده، چندين روزنامه دانمارکی به چاپ مجدد اين کاريکاتورها پرداختند تا حمايت خود را از آزادی بيان به نمايش بگذارند.

بن لادن اين کاريکاتورها را يک «جنگ صليبی» عليه اسلام ناميد که پاپ در آن نقش «عريض و طويلی» دارد و به اروپا اخطار کرد که عکس العمل آن را خواهد ديد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ماموران اطلاعاتی دانمارک اعلام کرده بودند که چاپ مجدد اين کاريکاتورها «توجه منفی»به دانمارک را موجب می شود و خطرات را در داخل و خارج این کشور افزايش می دهد.

بن لادن اين کاريکاتورها را يک «جنگ صليبی» عليه اسلام ناميد که پاپ در آن نقش «عريض و طويلی» دارد و به اروپا اخطار کرد که عکس العمل آن را خواهد ديد.

بن لادن بدون آن که اشاره کند اين عکس العمل چه خواهد بود، گفت:« جواب آن چيزی خواهد بود که خواهيد ديد، نه آن که بشنويد. بگذاريد مادران ما داغدار ما شوند اگر برای پيامبر خدا پيروزی به ارمغان نياوريم.»

در ادامه اين پيام پنج دقيقه ای که با زيرنويس انگليسی پخش شده و اولين پيام بن لادن در سال ۲۰۰۸ محسوب می شود، پيام يک ساعته قبلی وی که در ۲۹ دسامبر ۲۰۰۷ منتشر و در آن به سنی های عراق برای جنگ با القاعده اخطار داده و اسرائيل تهديد به حمله های تازه شده بود، نیز آمده است.

در پيام تازه بن لادن همچنين به پادشاه عربستان سعودی حمله شده و روابط تسليحاتی وی با تونی بلر، نخست وزير سابق بريتانيا، مورد انتقاد قرار گرفته است.

بن لادن همچنين از«سياست های پرخاشگرايانه» جرج بوش انتقاد کرده و از اين که وی «روستاهای ما» را بمباران می کند، اظهار اندوه کرده است.

برخی تحليلگران معتقدند که ممکن است اين پيام تازه نباشد، چرا که به «چاپ کاريکاتورها»ی پیامبر اسلام و نه «تجديد چاپ» آنها اشاره می کند.

با اين حال بن ونز، سرپرست يک گروه مطالعاتی در آمريکا که پيام های نظامی را بررسی می کند، به خبرگزاری آسوشيتدپرس گفت:«اين تهديد آشکاری است برای اعضای اتحاديه اروپا و شاهدی است بر حمله های احتمالی در آینده».

در همين زمينه:

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/36249

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بن لادن در نواری صوتی اروپا را تهدید کرد، رادیو فردا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016