یکشنبه 11 فروردین 1387

کوچ اجباری بيش از ۲۰ هزار نفر در آفريقای جنوبی توسط شرکت انگليسی آنگلوآمريکن، ايسنا


خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: صنعت و معدن

بر اساس تحقيقات انجام شده به دليل انجام فعاليت های اکتشافی توسط غول معدن کاری يعنی شرکت آنگلوآمريکن برای اکتشاف و استخراج پلاتين حدود ۲۰ هزار نفر از ساکنان آفريقای جنوبی از محل زندگی خود به صورت اجباری جا به جا شده اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، بر اساس شواهد به دست آمده اين شرکت انگليسی همچنين اقدام به آلودگی آب رودخانه ها و از بين بردن حقوق معدن کاران کرده است.

گفتنی است، افزايش قيمت پلاتين در بازارهای جهانی باعث شده است، موج جديدی از فعاليت های اکتشافی برای استخراج پلاتين به وجود آيد که در همين راستا شرکت آنگلوآمريکن - بزرگترين توليدکننده پلاتين در جهان - فعاليت های خود را روی معادن حفره باز آفريقای جنوبی افزايش داده است.

بنا بر گزارش بی بی سی، تخمين زده شده است که حدود ۹۰ درصد از ذخاير پلاتين جهان در جنوب قاره آفريقا قرار دارد و آنگلو آمريکن نيز از طريق واحد تابعه خود يعنی شرکت آنگلوپلاتينوم در اين منطقه حضور فعالی دارد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بر اساس آمار منتشر شده، شرکت آنگلوآمريکن نقش مهمی در اقتصاد آفريقای جنوبی ايفا می کند؛ به طوری که اين شرکت سالانه بيش از يک ميليارد يورو به دولت آفريقای جنوبی ماليات می دهد.

حال مردم آفريقای جنوبی می خواهند، مقامات مسوول به اين سوال آن ها پاسخ دهند که واقعا در نهايت چه کسی مجبور است بهای اصلی پلاتين را بپردازد؟ معدن کاران مورد ظلم قرار گرفته يا مسوولان شرکت انگليسی آنگلوآمريکن؟

در همين زمينه:

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/36337

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'کوچ اجباری بيش از ۲۰ هزار نفر در آفريقای جنوبی توسط شرکت انگليسی آنگلوآمريکن، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016