پنجشنبه 22 فروردین 1387

محافظه‌کاران در انتخابات پارلمانی کره‌ی جنوبی به پيروزی رسيدند، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - فرامنطقه‌يی


محافظه‌کاران متحد با رييس‌جمهور کره‌ی جنوبی در انتخابات پارلمانی اکثريت کرسی‌ها را به دست آوردند وبه اين ترتيب در طرح‌های دولت جهت احيای اقتصاد و تشديد مذاکرات با کره‌ی شمالی روحی تازه بخشيدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاری آسوشيتدپرس، لی ميونگ باک، رييس‌جمهور کره‌ی جنوبی و شهردار سابق سئول و مدير سابق شرکت هيوندای در ماه فوريه با قول تعيين خط مشی‌های جديد برای دولت و برداشتن موانع جهت تجارت و احيای روابط با واشنگتن روی کار آمد.

پيروزی حزب بزرگ ملی در انتخابات پارلمانی روز چهارشنبه پيشبرد اهداف لی ميونگ باک را تسهيل ساخت. اين پيروزی به خصوص برای اجرای طرح‌های اقتصادی رييس‌جمهور بسيار موثر خواهد بود.

دفتر رييس‌جمهور کره‌ی جنوبی به نقل از وی اعلام کرد: من از رای‌دهندگان تشکر می‌کنم به اين ترتيب من به درک مجلس ملی و همکاری با آن برای پيشبرد امور دولت در جهت ماموريتی که مردم به من برای ساخت و پيشبرد کشور محول کرده‌اند، آسانتر عمل خواهم کرد.

کميسيون انتخاباتی کره‌ی جنوبی اعلام کرد: با شمارش تقريبا تمامی آراء، مشخص شد که حزب بزرگ ملی حداقل ‌١٥٣ کرسی از ‌٢٩٩ کرسی مجلس ملی کره‌ی شمالی را به خود اختصاص داده است.

بر اين اساس حزب ليبرال دموکراتيک متحد که پيش از اين اکثر کرسی‌های مجلس را در دست داشت در حال حاضر صاحب ‌٨١ کرسی شده است.

احزاب کوچکتر و مستقل بقيه‌ی کرسی‌های مجلس را برای دوره‌ی چهار ساله‌ی بعدی که از ‌٣٠ مه آغاز خواهد شد، در دست گرفتند.

کانگ يائه‌ ساپ، رييس حزب بزرگ ملی پس از اعلام پيروزی حزبش گفت: حزب بزرگ ملی با توجه به اعتماد عميق مردم به اين حزب حداکثر تلاش خود را به کار خواهد بست.

لی ميونگ باک نسبت به اسلاف ليبرال سابق خود موضع جدی‌تری در قبال کره‌ی شمالی دارد و اعلام کرده است همکاری‌های بعدی ميان دو کره به انجام تعهدات خلع سلاح هسته‌يی کشور کمونيستی کره‌ی شمالی بستگی خواهد داشت.

کره‌ی شمالی با واکنشی خشمگينانه به اين موضع لی، وی را يک خائن خواند و با انجام آزمايش موشکی و اخراج مقام‌های کره‌ی جنوبی از يک مجتمع مشترک صنعتی به اين تغييرات واکنش نشان داد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

با اين حال به نظر نمی‌رسد که موضوع کره‌ی شمالی يک فاکتور اصلی در انتخابات پارلمانی کره‌ی جنوبی باشد. بسياری از مردم اين کشور با تنش‌ها ميان اين دو شبه جزيره‌ی تقسيم شده عادت کرده‌اند.

بر اساس آمار اعلام شده از سوی کميسيون انتخابات ملی تنها ‌١/٤٦ درصد از ‌٨/٣٧ ميليون کره‌يی واجد شرايط رای دادن در اين انتخابات شرکت کرده بودند.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/36467

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'محافظه‌کاران در انتخابات پارلمانی کره‌ی جنوبی به پيروزی رسيدند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016