دوشنبه 2 اردیبهشت 1387

پيروزی نامزد چپ گرا در انتخابات پاراگوئه، بی بی سی

با پيروزی فرناندو لوگو، رهبر ائتلاف اتحاد ميهنی برای تغيير در انتخابات رياست جمهوری در پاراگوئه، شش دهه حکومت حزب حاکم کلورادو در اين کشور پايان يافت.

بر اساس شمارش اوليه آرا، آقای لوگو که پيش از اين يک کشيش کاتوليک بوده است، ۴۱ درصد از آرا را به دست آورده است.

بلانکا اولوار، نامزد حزب حاکم کلورادو ۳۱ درصد آرا را به دست آورده است. لينو اويئدو، ژنرال بازنشسته و فرمانده سابق پاراگوئه هم ۲۲ درصد آرا را به خود اختصاص داده است.

به گفته گری دافی، خبرنگار بی بی سی در پاراگوئه مردم با هدف مقابله به فقر و بی کاری به آقای لوگو رای داده اند.

فرناندو لوگو که رهبری ائتلاف اتحاد ميهنی برای تغيير را برعهده دارد، از حمايت اتحاديه های کارگری، بوميان و کشاورزان فقير برخوردار است. اين ائتلاف گرايش سياسی چپ ميانه دارد.

گری دافی می گويد آقای لوگو که از او به عنوان "کشيش فقيران" نام برده می شود در عرصه سياست تازه وارد است و مردم او را بيشتر به خاطر تلاش برای اصلاحات ارضی و بازنگری در قرارداد تبادل انرژی با برزيل می شناسند.

'کشيش فقيران'

اعلام پيروزی فرناندو لوگو با جشن ساکنان آسانسيون، پايتخت پاراگوئه و آتش بازی همراه بود.

گزارش ها از صف های طولانی در حوزه های رای گيری و خضور گسترده مردم خبر داده بودند.

پيروزی آقای لوگو به معنی پايان حکمرانی ۶۱ ساله حزب کلورادو در پاراگوئه است.

سياستمداران مخالف دولت پيش از برگزاری انتخابات نسبت به تقلب در روند رای گيری هشدار داده بودند. سازمان کشورهای آمريکايی برای اطمينان از سلامت انتخابات ۷۰ ناظر به اين کشور اعزام کرده است.

حزب حاکم کلورادو از سال ۱۹۴۷ در پاراگوئه حکومت کرده است و در حال حاضر رکورد جهانی حضور مستمر در قدرت را در اختيار دارد. بلانکا اولوار، نامزد اين حزب در حال رقابت با فرناندو لوگو و لينو اويئدو، يک ژنرال بازنشسته است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

نيکانور دوارته، رئيس جمهور فعلی پاراگوئه آقای لوگو را متهم کرده است در صورت پيروزی مانند رهبران ونزوئلا و اکوادور عمل کند ولی او اين سخنان را رد کرده است.

بلانکا اولوار که نخستين نامزد رياست جمهوری زن حزب حاکم است، قول داده در صورت پيروزی درک زنانه را وارد صحنه سياسی مردگرايانه کشور کند.

لينو اويئدو ديگر نامزد رياست جمهوری پاراگوئه يک چهره جنجالی است. او تازگی پس از سپری کردن دوران محکوميت خود به خاطر رهبری يک کودتا از زندان آزاد شده است.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/36606

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پيروزی نامزد چپ گرا در انتخابات پاراگوئه، بی بی سی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016