دوشنبه 9 اردیبهشت 1387

ثروتمندترين فرد روسيه: پوتين تا سال ۲۰۲۰ اداره‌ روسيه را کاملا بر عهده خواهد داشت، ايسنا

ثروتمند‌ترين فرد روسيه گفت، معتقد است که به رغم کناره‌گيری ولاديمير پوتين از رياست جمهوری روسيه در هفتم ماه مه (‌١٨ ارديبهشت)، وی تا سال ‌٢٠٢٠ بطور کامل اداره‌ی روسيه را بر عهده خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، آليگ دريپاسکا غول اقتصادی روسيه که در زمينه‌ی فلزات و نفت گرفته تا صنعت هواپيما و سيمان فعال است، عنوان کرد، غرب بايد از ترس از روسيه دست بردارد.

وی در يک گفت‌وگوی کم‌سابقه با خبرنگاران در کافه‌ پوشکين -يکی از رستوران‌های عالی مسکو- گفت: من فکر نمی‌کنم که پس از هفتم ماه مه (کناره‌گيری رسمی ولاديمير پوتين از سمت رياست‌جمهوری) ريسک سياسی بوجود آيد. زندگی در روسيه باعث اطمينان خاطر من شده است.

دريپاسکا که در بيشتر لحظات اين مصاحبه به زبان انگليسی صحبت می‌کرد، گفت: نقش مدودف (رييس جمهور منتخب روسيه) با اهميت است، اما شما بايد درک کنيد قبول مسووليت به اين سنگينی‌ چالش بزرگی است. تا جايی که من می‌دانم پوتين مسووليت پيش‌برد اهداف توسعه‌ی روسيه را تا سال ‌٢٠٢٠ بر عهده گرفته است.

گفته می‌شود که دريپاسکا يکی از اعضای شورای حاکم (اُليگارش) روسيه در زمان بوريس يلتسين رييس جمهور سابق روسيه در دهه‌ی ‌١٩٩٠ بوده است.

مجله‌ی فوربس، ثروت دريپاسکا را ‌٦/٢٨ ميليارد دلار اعلام کرده، اما خود وی اين آمار را اغراق شده می‌داند.

وی که هم اکنون ‌٤٠ ساله است، ثروت خود را نخستين بار از راه وارد شدن به صنعت آلومينيوم که به عنوان عامل درگيری‌های خونين در دهه ‌١٩٩٠ معروف است، آغاز کرد. شرکای سابق وی با متهم کردن وی به استفاده از تاکتيک‌های غير اخلاقی در تجارت، پرونده‌های بسياری عليه وی تشکيل دادند، اما هيچ‌کدام موفق به محکوم کردن وی نشدند.

در حالی‌که ديگر اُليگارش‌ها مثل بوريس برزوفسکی که از روسيه فرار کرد و يا ميخاييل خودورکوفسکی که به زندان انداخته شد، مورد غضب مقامات کرملين قرار گرفتند، اما وی نه تنها توانست در دوران رياست جمهوری پوتين جان سالم به دربرد بلکه گستره‌ی امپراطوری تجاری خود را از سال ‌٢٠٠٠ تاکنون سه برابر افزايش داده است.

دريپاسکا گفت: اين بسيار مهم است که با هر کسی روابط خوبی داشته باشيد.

اين در حالی است که ارتباط وی با آمريکا چندان خوب نيست، زيرا واشنگتن پس از نگرانی‌های اين کشور از ارتباط دريپاسکا با جرم‌های سازمان يافته، ويزای وی را فسخ کرد.

دريپاسکا توضيح داد: ممکن است رقيبان من اطلاعات منفی در مورد من منتشر کرده باشند و شايد کسانی که از من در آمريکا خوششان نمی‌آيد، پذيرای آن بوده‌اند. آنها سياست خودشان را در قبال روسيه اعمال می‌کنند. آمريکا آخرين کشوری است که من در آن سرمايه‌گذاری خواهم کرد. اگر دولت آمريکا من را با زور از آنجا بيرون می‌کند، پس چرا ما بايد در آن جا بمانيم و مشکلات آنها را حل کنيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دريپاسکا که شرکت اصلی سرمايه‌گذاری‌اش شرکت "بيسيک المنت" است، آن را در کشورهای ديگر گسترش داده و در گروه ساخت و ساز اتريشی موسوم به "اشتراباگ" و ماشين سازی "مگنا" در کانادا سهام دارد.

وی ادعاهايی را مبنی بر اينکه پيش از سرمايه‌گذاری در روسيه بايد نخست با کرملين قرار داد بست، رد کرد.

دريپاسکا يک روز پس از بستن قراردادی که طی آن شرکت وی بنام روسال (بزرگترين توليد کننده‌ی آلومينيوم در جهان) ‌٢٥ درصد سهام نوريلسک نيکل (بزرگترين توليد کننده‌ی نيکل جهان) را خريد گفت: اين فکر شما اشتباه است.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/36692

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'ثروتمندترين فرد روسيه: پوتين تا سال ۲۰۲۰ اداره‌ روسيه را کاملا بر عهده خواهد داشت، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016