شنبه 21 اردیبهشت 1387

كشورهاي عربي براي همكاري هسته‌اي تشكيل جلسه دادند، فارس

لینک به خبر مرتبط

متخصصان هفت كشور عربي شنبه نشستي را آغاز كردند تا درباره راه‌هاي همكاري در زمينه دستيابي به فن‌آوري صلح‌آميز هسته‌اي رايزني كنند.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري آلمان، نمايندگان كشورهاي اردن، عربستان سعودي، سوريه، امارات متحده عربي، لبنان، يمن و عراق كه از جمله اعضاي پيمان همكاري كشورهاي عرب در آسيا براي تحقيق، توسعه و آموزش مرتبط با دانش و فن‌آوري هسته‌اي به شمار مي‌روند، در اين نشست شركت كردند.

اين نشست دو روزه قرار است به مكانيسم‌هايي براي ايجاد همكاري ميان پروژه‌هاي گوناگون هسته‌اي كه قرار است توسط كشورهاي عربي براي مقاصد صلح‌آميز اجرايي شود، بپردازد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بيانيه اين نشست حاكي از آن است كه فعاليت‌ها و تحقيقات در خصوص دستيابي به انرژي صلح‌آميز هسته‌اي در اين كشورها با نظارت و حمايت آژانس بين‌المللي انرژي اتمي انجام خواهد شد.

در مراسم افتتاحيه اين نشست، "خالد طوقان"، رئيس برنامه انرژي اتمي اردن، اظهار داشت كه شركت‌كنندگان در اين كنفرانس يافتن راه‌حل‌هاي موثر و شفاف را در زمينه‌هاي توليد برق، نمك‌زدايي از آب و صنعت معدن با كمك فن‌آوري هسته‌اي خواستار هستند.

در پي تلاش خستگي‌ناپذير ايرانيان براي دستيابي به فن‌آوري صلح‌آميز هسته‌اي، كشورهاي عرب منطقه نيز اخيراً براي توسعه تأسيسات اتمي خود به‌ويژه براي توليد برق ابراز تمايل كرده‌اند زيرا بهاي نفت به‌طور روزانه افزايش مي‌يابد و سوخت فسيلي براي آينده مقرون به صرفه نيست.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/36810

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'كشورهاي عربي براي همكاري هسته‌اي تشكيل جلسه دادند، فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016