دوشنبه 6 خرداد 1387

خالد مشعل در دانشگاه تهران: تشکيلات خودگردان مبارزان فلسطينی را تحت تعقيب قرار داده‌ است، فارس


خبرگزاری فارس: رئيس دفتر سياسی جنبش حماس گفت: متاسفانه امروز شاهديم که علاوه بر رژيم اشغالگر قدس، سرويس‌های امنيتی تشکيلات خودگردان فلسطين نيز دلاورمردان مقاومت فلسطين را تحت تعقيب قرار دادند.


به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری فارس، خالد مشعل رئيس دفتر سياسی جنبش حماس بعد از ظهر امروز دوشنبه با حضور در مراسمی که در دانشگاه تهران و به همت بسيج دانشجويی اين دانشگاه برگزار شد، ضمن تشکر از استقبال گسترده دانشجويان دانشگاه از اين مراسم اظهار داشت: من امروز در حالی در جمع دانشجويان دانشگاه تهران صحبت می‌کنم که مقارن است با شصتمين سالگرد روز نکبت و روز تاسيس رژيم جعلی اسرائيل و اين يادمان بسيار دردناکی است که در آن زمان فلسطين را از دست داديم ولی امروز پس از گذشت ۶۰ سال شاهد هستيم که ملت فلسطين سحرگاه پيروزی جديدی را رقم می‌زند.
وی با اشاره به اينکه امروز نسل‌های فلسطينی نسبت به گذشته با شهامت‌تر و نيرومندتر مبارزه می‌کنند، تصريح کرد: امروز ملت فلسطين از جهاد و شهادت به شدت استقبال می‌کنند و همه ملت فلسطين به جهاد و مقاومت روی آورده‌اند.
رئيس دفتر سياسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطين (حماس) با بيان اينکه امروز دوران جديدی است که آنرا مقاومت و پايداری ساخته است، خطاب به دانشجويان حاضر در مراسم تصريح کرد: شما امروز شاهد هستيد که چگونه رژيم صهيونيستی و آمريکا به جان ملت ما افتاده و مردم غزه را در محاصره و گرسنگی نگهداشته اند.
مشعل افزود: يک و نيم ميليون نفر از مردم فلسطين که در غزه ساکن هستند از سوی آمريکا و رژيم صهيونيستی به محاصره کشيده شده‌اند و تمام معبرهای پيرامون اين نوار بسته شده است و نوار غزه شبيه به زندان بزرگی است که کودکان، زنان و مردان فلسطين به دليل کمبود دارو و امکانات بهداشتی روزانه به شهادت می‌رسند.
وی در ادامه سخنان خود با اشاره به تبانی و همدستی ميان تشکيلات خودگردان فلسطين ورژيم صهيونيستی، گفت: متاسفانه امروز شاهديم که علاوه بر رژيم اشغالگر قدس، سرويس‌های امنيتی تشکيلات خودگردان فلسطين نيز دلاورمردان مقاومت فلسطين را تحت تعقيب قرار دادند.
رئيس دفتر سياسی حماس در ادامه سخنان خود با بيان اينکه اسرائيل و آمريکا به طور حتم شکست را پذيرا شده و در نهايت مردم فلسطين و حاميان آن پيروز خواهند شد، خاطرنشان ساخت: دشمنان نسبت به آينده دچار ترديد شده‌اند و ما هر روز نسبت به پيروزی مطمئن‌تر می‌شويم و در مقابل عقب‌نشينی آنان از فلسطين، غزه و جنوب لبنان به فضل خدا سرزمين‌ها و زمين‌های غصب شده را بازپس خواهيم گرفت لذا ما نه تنها تسليم دشمن نمی‌شويم بلکه نسبت به آينده روشن خود کاملا اميدوار هستيم.
مشعل در بخش ديگری از سخنان خود با تقدير از حمايت ايران از مقاومت فلسطين تصريح کرد: کسانی که در نبرد فلسطين شرکت می‌کنند بزرگان هستند و ايران چون بزرگ است يکی از شرکت‌کنندگان در اين نبرد است.
وی در پاسخ به سوال يکی از دانشجويان مبنی بر اينکه اگر اسراييل حضور شما در غزه به رسميت بشناسد و حضور شما در کرانه باختری را به همراه ساير گروه‌های فلسطينی مشروع بداند شما به مبارزه خود ادامه می‌دهيد يا خير؟ گفت: ما نسبت به جای جای سرزمين فلسطين پايبنديم و هيچ مشروعيتی برای رژيم صهيونيستی قايل نيستيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دبير سياسی حماس در پاسخ به سوال دانشجوی ديگری مبنی بر اينکه چرا برخی از سران اعراب از شما حمايت نمی‌کند، گفت: جميع مردم عرب و مسلمان بدون استثنا از مقاومت حماس حمايت می‌کند اما متاسفانه برخی از رژيم‌های عربی موضع منفی در مقابل ملت فلسطين‌ گرفته‌اند.
در پايان اين مراسم لوح يادبودی از سوی بسيج دانشجويی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران به خالد مشعل اهدا شد.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/37054

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'خالد مشعل در دانشگاه تهران: تشکيلات خودگردان مبارزان فلسطينی را تحت تعقيب قرار داده‌ است، فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016