چهارشنبه 12 تیر 1387

افزایش تلفات نیروهای خارجی در افغانستان، رادیو فردا

ماه ژوئن شاهد بالاترين ميزان تلفات نيروهای خارجی مستقر در افغانستان از سال ۲۰۰۱ و سقوط طالبان بود.

اين دومين ماه پياپی است که طی آن تعداد تلفات نظاميان خارجی دراين کشور بيشتر از عراق بود.

برمبنای آماری که خبرگزاری فرانسه بر اساس بيانيه های نظامی تهيه کرده است در ماه ژوئن ۴۹ نفر از پرسنل نيروهای بين المللی کمک به امنيت در افغانستان،آيساف، و نيروهای آمريکايی در جريان درگيری، حمله دشمن و يا صانحه کشته شده اند. اکثر اين سربازان بر اثر انفجار بمب يا مين در محل عبور خودرو جان خود را از دست داده اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ژنرال کارلوس برانکو، سخنگوی آيساف گفت: اين افزايش تلفات در ماههای اخير را بايد در چهارچوب گسترش دامنه عمليات آيساف ديد که در حال مقابله با فعاليت روبه گسترش جنگجويان طالبان است.

وی افزود تعداد پرسنل مستقر در افغانستان بيشتر از گذشته است و نيروهای آيساف اکنون در مناطق جديدی مشغول عمليات هستند.

در مقابل تلفات نظاميان خارجی در عراق طی ماه گذشته در مجموع ۳۱ نفر بوده و اين باوجودي است که تعداد نظاميان خارجی مستقر در عراق بيش از دو برابر شمار نيروهای مستقر در افغانستان است. در ماه مه نيز تعداد تلفات اين نيروها در افغانستان بيشتر از عراق بود.

ژنرال کارلوس برانکو گفت که با در نظر گرفتن افزايش پرسنل آيساف از ۳۷ هزار به ۵۰ هزار نفر در سال جاری عجيب نيست که تعداد تلفات به همان نسبت افزايش يابد.

وی افزود اين آمارها اگر در چهاچوب مقايسه ای دقيقی بررسی نشوند گمراه کننده خواهند بود. به گفته وی تناسب تعداد تلفات پرسنل آيساف در هر هزار نفر در سال ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ کاملا يکسان است.

در خواست کمک برای افغانستان

همزمان سازمان ملل متحد مي گويد: که در شرايط گسترش درگيری های نظامی و کمبود مواد غذائی در افغانستان اين کشور به يک برنامه اقدام جديد برای کمک های بشردوستانه نياز دارد.

جان هولمز، هماهنگ کننده کمک های اضطراری سازمان ملل متحد که به تازگی از افغانستان بازديد کرده، در این زمینه گفت: «ما به يک برنامه جديد ارسال و توزيع کمک های بشردوستانه نياز داريم و بايد امکانات بيشتری را به آن اختصاص دهيم».

آقای هولمز افزود: وضع معيشت گروه کثيری از مردم در افغانستان نه تنها نگران کننده بلکه روبه وخامت است. به گفته وی در اين اقدام تازه جمعيتی قريب به ۴.۵ ميليون نفر بايد تحت پوشش کمک های بشردوستانه قرار بگيرند.

يک درخواست برای اهداء کمکهای بين المللی طی چند هفته آينده اعلام خواهد شد. باوجودي که رقم دقيق نياز مالی مشخص نشده، آقای هولمز بودجه مورد نياز را بين ۳۰۰ تا ۴۰۰ ميليون دلار تخمين زد.

اين برنامه جديد کمک های بشردوستانه مواد غذائی، بهبود تغذيه، بهداشت و کمک به رونق کشاورزی را شامل خواهد شد. افغانستان به دليل افزايش عمومی نرخ کالاهای خوراکی و خشکسالی سال اخير که باعث ۴۰ در صد کاهش در توليد گندم داخلی شده اکنون با کمبود شديد مواد غذائی روبه رو است.

در همين زمينه:

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/37514

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'افزایش تلفات نیروهای خارجی در افغانستان، رادیو فردا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016