دوشنبه 7 مرداد 1387

رییس جمهور سویس آماده است تا بر سر تنشهای اخیر با رهبر لیبی دیدار کند، العربيه.نت

دستگیری پسر قذافی به جنجال در روابط لیبی و سویس انجامید

خبرگزاری فرانسه، ژنو

پاسکان کوشپن رییس جمهور سویس گفت که او آماده است تا برای کاهش تنشهای اخیری که میان سویس و لیبی بر سر دستگیری پسر معمر قذافی رهبر لیبی در سویس ایجاد شده، با او دیدار کند.

لیبی در واکنش به دستگیری پسر آقای قذافی در هتلی در ژنو گفت که فروش نفت را به سوئیس متوقف می کند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

پسر آقای قذافی که 32 ساله است هفته قبل به دلیل طرح ادعایی مبنی بر توهین به چند تا از کارمندان هتل محل اقامت خود همراه با همسرش در ژنو دستگیر شد و پس از مدتی با قرار وثیقه آزاد شد.

پس از آن دو تن از شهروندان سوئدی در لیبی به دلیل نقض قوانین مهاجرت دستگیر شده اند.

وزارت خارجه سوئیس این دستگیری را مشکوک خوانده است. آقای کوشپن به روزنامه سویسی بلیک گفته است که این وقایع شدیدا مایه نگرانی او شده است.

او در پاسخ به سئوالی که آیا علاقه ای به دیدار با آقای قذافی برای حل و فصل این مسئله دارد یا نه گفت که از انجام کاری که به نفع کشورش باشد دریغ نمی کند.

رییس جمهور سویس گفته است که برای به بحث گذاشتن این موضوع با رهبر کشوری دیگر مانعی نمی بیند حتی اگر رابطه دو کشور دچار تنش شده باشد.

هفته پیش وزارت خارجه سویس گفت که سویس در حال تلافی کردن موضوعی بوده است که کمتر از ده روز پیش برای پسر سرهنگ قذافی پیش آمد.

وزارت خارجه سویس اضافه کرده که نماینده لیبی در سویس به کشورش فراخوانده شده و صدور ویزا به اتباع سویس نیز از طرف لیبی متوقف شده است.

همچنین از شمار پروازهای میان دو کشور کاسته شده و به شرکتهای سویسی در لیبی دستور توقف فعالیتهایشان داده شده است.

علاوه بر اینها لیبی دفاتر محلی شرکت غذایی نستله و شرکت مهندسی ABB را که شرکتی سوئدی است بسته است.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/37783

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'رییس جمهور سویس آماده است تا بر سر تنشهای اخیر با رهبر لیبی دیدار کند، العربيه.نت' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016