شنبه 12 مرداد 1387

گزارش های ضد و نقيض، الظواهری زنده، زخمی يا مرده؟ انتخاب

خبرگزاری انتخاب - يک ايستگاه تلويزيونی آمريکايی گزارش کرده است که احتمالا ايمن الظواهری مرد شماره دو در سازمان القاعده به شدت زخمی است و يا جان داده است.ارتش پاکستان نيز امروز شنبه از گزارش رسانه های امريکا مبنی بر اينکه ايمن الظواهری مرد شماره دو شبکه تروريستی القاعده در حمله ای موشکی کشته يا زخمی شده است اظهار بی اطلاعی کرد.

گزارشهای ضد و نقيض، از احتمال مرگ يا زخمی شدن ايمن الظواهری مرد شماره دو القاعده خبر می دهند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش خبرنگار انتخاب به نقل از العربيه.نت؛ يک ايستگاه تلويزيونی آمريکايی گزارش کرده است که احتمالا ايمن الظواهری مرد شماره دو در سازمان القاعده به شدت زخمی است و يا جان داده است.

ولی مقامهای رسمی آمريکايی می گويند که شواهدی کافی در اين باره وجود ندارد.

شبکه تلويزيونی سی بی اس امريکا گزارش کرده که رو نوشت نامه ای را از منابعی در پاکستان به دست آورده که فورا تقاضای يک دکتر برای درمان ايمن الظواهری می کند.

گفته می شود که ايمن الظواهری در منطقه ای دور افتاده و قبائلی در پاکستان است.

در اين نامه از "شيخ ايمن الظواهری" نام برده شده و گفته شده که به شدت زخمی است و زخمهای او عفونت کرده است.

در پايان اين نامه مهر و امضای "بيت الله محسود" رهبر محلی طالبان پاکستان ديده می شود و گمان می رود که نامه نيز دستخط او باشد.

در همين حال CBS News گفته است که نمی تواند در باره صحت اين نامه و اينکه مهر و امضای بيت الله محسود واقعی است، اظهار نظر کند ولی سايت اينترنتی اين خبرگزاری گزارش کرده که کارشناسان صحت سربرگ اين کاغذ که سربرگ متعلق به نامه های طالبان محلی است و نيز مشابهت مهر اين نامه با مهر اصلی بيت الله محسود را تاييد کرده اند.

تاريخ اين نامه به ۲۹ ژوئيه برمی گردد که يک روز پيش از آن يکی از مشهور ترين متخصصان القاعده در زمينه سلاح در يک حمله هوايی آمريکا همراه با ۵ عرب ديگر در وزيرستان جنوبی کشته شد.

بر اساس گزارش تلويزيون العربيه مقامهای آمريکايی از رد و يا تاييد اين خبر خودداری کرده اند.

تاکنون چندين بار شايعه مرگ ايمن الظواهری منتشر شده ولی بعد از مدتی او در يکی از سايتهای اينترنتی ظاهر شده است.

به گزارش انتخاب، در همين حال شبکه تلويزيونی سی ان ان به نقل از شبکه تلويزيونی سی بی اس نيوز آمريکا نيز گزارش داد، احتمال دارد ظواهری به سختی مجروح شده باشد. از سوی ديگر اين احتمال وجود دارد که وی جان خود را از دست داده باشد.

سی ان ان اضافه کرد، منابع اطلاعاتی ما دلايلی برای اثبات اين ادعا ندارند ، بعضی از اين منابع اين خبر را رد کرده اند و اف بی آی با ذکر اين نکته که دليلی برای اثبات اين ادعا ندارد، اعلام کرده است اين موضوع را از شبکه سی بی اس نيوز تحقيق خواهد کرد.

خبرنگار انتخاب می افزايد؛ يکی از مقامات امريکايی نيز تصريح کرد شواهد محکمی درباره کشته شدن ايمن الظواهری مرد شماره دوی القاعده وجود ندارد .

ارتش پاکستان نيز امروز شنبه از گزارش رسانه های امريکا مبنی بر اينکه ايمن الظواهری مرد شماره دو شبکه تروريستی القاعده در حمله ای موشکی کشته يا زخمی شده است اظهار بی اطلاعی کرد.

به گزارش خبرنگار انتخاب به نقل از خبرگزاری فرانسه از اسلام اباد، شبکه تلويزيونی سی بی اس امريکا اعلام کرده بود نامه ای را از فرمانده طالبان در پاکستان دريافت کرده که در ان حضور فوری يک پزشک به منظور مداوای ايمن الظواهری در پی حمله هفته گذشته به منطقه ای قبيله ای در مرز افغانستان خواستار شده است.

سخنگوی ارشد ارتش پاکستان اعلام کرد هيچگونه مدرک يا اطلاعی در اين زمينه در دست نيست و اطلاعات موثقی در اختيار نداريم.

مقامات پاکستان پيشتر اعلام کرده بودند در حمله موشکی بيست و هشت ژوئيه در منطقه قبيله نشين وزيرستان جنوبی کارشناس ارشد تسليحات شيميايی القاعده کشته شده است .

يک مقام بلندپايه ارتش پاکستان در شمال غرب اين کشور اعلام کرد گزارش شبکه تلويزيونی سی بی اس امريکا در مورد کشته يا زخمی شدن ايمن الظواهری مورد بررسی قرار گرفته است .

وی که خواست نامش فاش نشود افزود گزارش رسانه ها را مبنی بر اينکه ايمن الظواهری در حمله بيست و هشتم ژوئيه کشته يا زخمی شده،‌ مشاهده کرده است و بررسی صحت و سقم اين گزارش در دست بررسی قرار دارد.

وی گفت مقامات پاکستان تلاش می کنند به اين نامه که به گفته سی بی اس توسط بيت الله مسعود فرمانده طالبان در پاکستان نوشته شده است دسترسی پيدا کنند.

يک مقام اطلاعاتی پاکستان در منطقه وزيرستان جنوبی نيز اعلام کرد شايعاتی در مورد کشته يا زخمی شدن ايمن الظواهری در چند روز گذشته منتشر شده است و به رغم اينکه صحت و سقم اين شايعات را مورد بررسی قرار داده ايم تاکنون نتوانسته ايم ان را تاييد کنيم.

گفتنی است سخنگوی بيت الله مسعود در اين زمينه اظهار نظری نکرده است .

"أيمن الظواهری" متولد ۱۹ ژوئن ۱۹۵۱ در مصر، با همکاری "أسامه بن لادن" شبکه تروريستی القاعده را در افغانستان پايه ريزی کرد و نفر دوم اين شبکه شد.

گفتنی است دولت آمريکا برای دستگيری و يا دادن هرگونه اطلاعات که به دستگيری "أيمن الظواهری" منجر شود، ۲۵ ميليون دلار پاداش قرار داده است. وی به دليل پيام های فراوان ويدئويی و راديويی خود مشهور است.

امريکا الظواهری را پس از انفجارهای سفارتخانه های خود در دارالسلام و نايروبی در فهرست افراد تحت تعقيب قرار داد و او را به دست داشتن مستقيم در حوادث يازده سپتامبر متهم کرد. الظواهری بازوی راست سازمان القاعده و اسامه بن لادن به شمار می آيد.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/37862

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گزارش های ضد و نقيض، الظواهری زنده، زخمی يا مرده؟ انتخاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016