چهارشنبه 20 شهریور 1387

حزب حاکم آنگولا در انتخابات پارلمانی اين کشور پيروز شد، ايسنا


نتايج نهايی انتخابات آنگولا نشان داد که حزب حاکم خوزه ادواردو دس سانتوس رييس‌جمهور اين کشور موسوم به MPLA امروز (چهارشنبه) با کسب حدود ۸۲ درصد آرا به طور قاطع در انتخابات پارلمانی پيروز شده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران‌ (ايسنا) به نقل از خبرگزاری رويترز، انتظار می‌رود اين نتيجه که مورد موافقت حزب مخالف آنگولا قرار گرفت، خروج آرام و بدون اغتشاش اين کشور آفريقايی از اولين انتخابات طی ۱۶ سال گذشته را تضمين کند. اغتشاشاتی که انتخابات ديگر کشورهای آفريقايی را در يک سال گذشته فرا گرفته و تخريب کرده است.

حزب MPLA که از زمان استقلال آنگولا از پرتغال در سال ۱۹۷۵ در راس قدرت بوده و پس از برچيدن مارکسيسم در اوايل دهه‌ی ۱۹۹۰، سياست‌های تجارت گرايانه را در اين کشور اتخاذ کرده، حزب مخالف دچار تفرقه و فاقد بودجه را در سطح ملی و در تمام ۱۸ استان آنگولا شکست داد.

مقامات انتخاباتی به خبرنگاران گفتند، حزب مخالف UNITA که سابقا يک گروه شورشی بوده و اکنون بزرگترين حزب مخالف آنگولا است، تنها ۱۰ درصد آرا را کسب کرد.

حزب UNITA روز دوشنبه اين شکست را پذيرفت و از رقابتی که آن را يک انتخابات معيوب و خدشه‌دار ناميد صرف نظر کرد.

تاخير در باز شدن حوزه‌های رای‌گيری در روز انتخابات و فهرست‌های گم شده رای دهندگان باعث شد که انتخابات آنگولا از روز جمعه به روز شنبه کشيده شود.

ناظران بين‌المللی رضايت کلی خود را نسبت به نحوه‌ی اجرای انتخابات در روزهای جمعه و شنبه اعلام کرده‌اند و ابراز اميدواری کردند که پس از يک دوره‌ی طولانی حکومت تک حزبی در آنگولا به برقراری دموکراسی کامل در اين کشور منجر شود.

در همين زمينه:

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/38299

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حزب حاکم آنگولا در انتخابات پارلمانی اين کشور پيروز شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016