سه شنبه 26 شهریور 1387

جدايی سران انقلاب نارنجی؛ دولت ائتلافی اوکراين سقوط کرد، آفتاب

«يوشچنکو» و «يوليا تيمشنکو» دو اصلاح‌طلبی که در انقلاب نارنجی سال ۲۰۰۴ به پيروزی رسيدند. بر سر عملکرد کيف در مقابل مسکو دچار مشکلاتی شدند.


آفتاب: سخنگوی پارلمان اوکراين رسما سقوط دولت ائتلافی اوکراين را اعلام کرد و بدين‌ترتيب سران انقلاب نارنجی از يکديگر جدا شدند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش سرويس بين الملل آ‌فتاب، «ويکتور يوشچنکو» رئيس جمهور اوکراين در جريان يک سری مباحث طولانی با خانم «يوليا تيمشنکو» نخست وزير اين کشور از اوايل ماه سپتامبر از دولت ائتلافی کناره گرفت و امروز سخنگوی پارلمان اين موضوع را رسما اعلام داشت.

پارلمان سی روز فرصت دارد تا يک دولت ائتلافی جديد را تشکيل دهد در صورت عدم موفقيت در اين زمينه يوشچنکو پارلمان اوکراين را منحل نموده و خواستار برگزاری انتخابات جديد خواهد شد.

گفته می‌شود مسائلی از جمله تقويت روابط اوکراين با اتحاديه اروپا و ايالات متحده باعث سردی روابط اين کشور با مسکو گرديد و دولت ائتلافی در يافتن هويت خود دچار شکاف شد.

«يوشچنکو» و «يوليا تيمشنکو» دو اصلاح‌طلبی که در انقلاب نارنجی سال ۲۰۰۴ به پيروزی رسيدند. بر سر عملکرد «کيف» در مقابل مسکو دچار مشکلاتی شدند. شايان ذکر است اخيرا خانم «تيمشنکو» به دليل انتقاد به سخنان معترضانه يوشچنکو عليه روسيه و پيوستن اوکراين به ناتو فردی خائن خطاب شد.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/38349

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جدايی سران انقلاب نارنجی؛ دولت ائتلافی اوکراين سقوط کرد، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016