پنجشنبه 25 مهر 1387

آخرین مناظره مک کین و اوباما انجام شد، بی بی سی

جان مک کین و باراک اوباما آخرین مناظره تلویزیونی خود پیش از انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا را انجام داده اند.

درحالی که تنها سه هفته به رای گیری چهارم نوامبر باقی مانده است، سناتور مک کین نامزد جمهوری خواهان باید برای کاهش فاصله خود با رقیب دموکرات سخت تلاش کند.

نظرسنجی ها نشان می دهد که سناتور اوباما در جلب نظر مثبت مردم از رقیب پیش افتاده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به خصوص یک نظرسنجی تازه که روز سه شنبه منتشر شد فاصله دو رقیب را 14 درصد - 53 به 39 درصد به نفع اوباما - نشان می دهد.

نظرسنجی نیویورک تایمز/سی بی اس نیوز حاکیست که تبلیغات منفی اردوگاه آقای مک کین علیه باراک اوباما عملا نتیجه معکوس داشته و رای دهندگان را دلزده کرده است.

بسیاری از این حملات بر ارتباط سناتور اوباما با بیل اِیرز تمرکز دارد. بیل ایرز در دهه های 1960 و 1970 از اعضای یک گروه زیرزمینی بود که دست به عملیات خشن علیه دولت در مخالفت با جنگ ویتنام زد.

آقای اوباما در هیات امنای یک موسسه خیریه با آقای اِیرز کار کرده است. اِیرز اکنون استاد دانشگاه در ایلینوی است.

مناظره پایانی این دو نامزد در دانشگاه هوفسترا در "لانگ آیلند" نیویورک به میزبانی باب شیفر از "سی بی اس نیوز" انجام شد.

جیمی کوماراسامی خبرنگار بی بی سی در نیویورک می گوید که هرچند آقای مک کین می گوید نظرسنجی ها او را نگران نمی کند اما بسیاری از جمهوری خواهان کمتر خوشبین هستند.

جان مک کین و سناتور اوباما در ابتدای مناظره چهارشنبه شب از طرح های اقتصادی خود دفاع کرده و طرح های طرف دیگر را مورد انتقاد قرار دادند.

آقای مک کین پیشنهاد کاهش 52 میلیاد دلاری مالیات برای کمک به بازنشستگانی که حساب پس انداز آنها از بحران اخیر مالی ضربه دیده را داده است. حساب های پس انداز بازنشستگی در آمریکا در بازار سهام سرمایه گذاری می شود.

در مقابل آقای اوباما خواهان اختصاص 60 میلیارد دلار مبلغ اضطراری برای کمک به دولت های ایالتی، افرادی که موفق به یافتن شغل نشده اند، و شرکت ها شده است که هدف آن ایجاد اشتغال است.

آقای مک کین در حمله ای به سناتور اوباما گفت که طرح های او برای "افزایش مالیات" در جریان رکود اقتصادی فاجعه بار خواهد بود.

اما آقای اوباما در مقابل سعی کرد "سیاست های ناکام اقتصادی بوش" را به سناتور مک کین گره بزند و گفت که سپردن امور به یک دموکرات تنها راه سامان دادن به وضعیت ناگوار اقتصادی است.

این مناظره در میان نگرانی عمیق مردم آمریکا نسبت به جهت حرکت کلی کشور انجام شد.

براساس نظرسنجی نیویورک تایمز/سی بی اس نیوز بیش از 85 درصد رای دهندگان تصور می کنند که کشور در مسیر غلط حرکت می کند و 80 درصد برای اتخاذ سیاست های صحیح به دولت اعتماد ندارند.

وضعیت اقتصادی اکنون با فاصله زیاد از سایر مسائل مهمترین مشغله فکری مردم به حساب می آید.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/38721

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آخرین مناظره مک کین و اوباما انجام شد، بی بی سی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016