سه شنبه 7 آبان 1387

سناتور آمریکایی مجرم شناخته شد، بی بی سی

تد استیونز، پرسابقه ترین سناتور جمهوری خواه در کنگره آمریکا در رابطه با دروغگویی درباره هدایای دریافت شده از یک شرکت نفتی مجرم شناخته شد.

سناتور استیونز که 84 سال سن دارد، به دریافت 250 هزار دلار هدیه متهم است و دادگاهی در واشنگتن دی سی رسیدگی به اتهام های هفت گانه او را بر عهده دارد.

بر اساس قانون، دادگاه می تواند او را در رابطه با هر اتهام وارد شده به پنج سال زندان محکوم کند ولی با توجه به رویه دادگاه های فدرال آمریکا به نظر می رسد محکومیت احتمالی او به زندان چندان طولانی نباشد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

آقای استیونز همزمان درگیر مبارزات انتخاباتی برای حفظ کرسی خود در کنگره ایالات متحده است. تد استیونز از سال 1968 نمایندگی ایالت آلاسکا را در مجلس سنا بر عهده دارد.

انتخابات کنگره آمریکا هفته آینده همزمان با انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود.

آقای استیونز در دادگاه پاسخگو اتهام های خود درباره دریافت هدایایی غیرنقدی مانند لوازم خانگی از شرکت نفتی ویکو بود. بازسازی منزل شخصی آقای استیونز در آلاسکا نیز به وسیله پیمانکاران شرکت ویکو انجام شده است.

'رشوه خواری'
بیل آلن، مدیرعامل شرکت نفتی ویکو در ماه مه 2007 اتهام های وارد شده درباره پرداخت رشوه به آقای استیونز را پذیرفته بود.

آقای استیونز در دادگاه با اشاره به اتهام های مربوط به بازسازی منزلش به وسیله شرکت ویکو گفت 160 هزار دلار از هزینه های مربوط را به آقای آلن پرداخته است. او گفت گمان کرده که هزینه بازسازی خانه اش را به طور کامل پرداخته است.

او همچنین گفت هدایای شرکت ویکو را به این دلیل پذیرفته که گمان کرده به صورت امانت در اختیار او قرار داده می شوند.

جوزف بوتینی، دادستان پرونده با رد سخنان آقای استیونز گفت: "آیا واقعا کسی فکر می کند که صندلی ماساژ به صورت امانت در اختیار او قرار گرفته است؟ این وسیله هفت سال است که در خانه اوست."

نظرسنجی ها نشان می دهند سناتور استیونز برای حفظ کرسی نمایندگی خود در رقابت تنگاتنگی با مارک بگیچ، نامزد حزب دموکرات درگیر است. کارشناسان می گویند مجرم شناخته شدن او تاثیری منفی بر احتمال پیروزی او در انتخابات دارد.

به رغم گناهکار شناخته شدن آقای استیونز، او همچنان می تواند از نظر قانونی به رقابت در انتخابات ادامه دهد.


قوانین آمریکا مانع از نمایندگی محکومان در کنگره نمی شود و در صورت پیروزی مجدد آقای استیونز در انتخابات، به رای دو سوم از نمایندگان مجلس سنا برای اخراج او از کنگره نیاز است.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/38868

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سناتور آمریکایی مجرم شناخته شد، بی بی سی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016