دوشنبه 17 فروردين 1383

نمایش هفتگی کانون فیلم شیراز شروع می شود، نخستین جشنواره "فرهنگ ایران زمین" در فارس، خبرهايي از شيراز، محمدحسین نیکوپور

نمایش هفتگی کانون فیلم شیراز شروع می شود
کانون فیلم شیراز در سال جدید طبق روال سالهای گذشته به نمایش هفتگی فیلمهای مطرح سینمای ایران و جهان خواهد پرداخت.
مرامی، رئیس اداره سمعی و بصری ارشاد فارس با بیان خبر فوق، افزود: اولین دوره نمایش این آثار در سال 83 از روز چهارشنبه 26 فروردین ماه شروع خواهد شد و فیلمهایی همچون "خانه ای از شن و مه" و "رقصنده در تاریکی" در این برنامه به نمایش گذاشته می شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وی اظهار داشت: علاقه مندان می توانند جهت دریافت کارت ورود به سالن نمایش به اداره سمعی و بصری و امور سینمایی مراجعه نمایند. ضمنا محل نمایش آثار کانون فیلم شیراز، مجموعه فرهنگی، هنری حافظ می باشد.

فارس در فرهنگ ایران زمین
نخستین جشنواره "فرهنگ ایران زمین" در فارس نیز برگزار خواهد شد.
استانداری فارس، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن سینمای جوان شیراز در تلاشند نخستین دوره جشنواره فوق را در رشته های موسیقی، عکس و فیلم را در شیراز از 18 اردیبهشت تا 4 خردادماه برگزار کنند.
تاکنون ستاد اجرایی این جشنواره متشکل از مدیرکل امور اجتماعی استانداری، رئیس اداره سمعی و بصری ارشاد و رئیس انجمن سینمای جوان شکل گرفته و تلاشهایی انجام شده تا با تامین اعتبار لازم جشنواره مذکور در شیراز برگزار شود.
در این جشنواره که دوسال گذشته بصورت جشنواره ملی فیلمهای مستند "یادگار" برگزار شد، امسال در بخش فیلمهای کوتاه آثاری با ویژگی های دینی، مذهبی، نژادی، گستره جغرافیایی، زبان و ادبیات، مراسم و باورهای آیینی، موسیقی، نقاشی، معماری، صنایع دستی و سایر عناصر فرهنگ قومی به رقابت خواهند پرداخت و در بخش جشنواره فیلمهای مستند میراث فرهنگی آثار سینمای مستند ایران، یادگار بم، مروری بر آثار یک مستندساز، منتخب فیلمهای مستند مردم شناسی جهان(باهمکاری مرکز ملی علوم و تحقیقات فرانسه) و فیلمهای مستند میراث فرهنگی جشنواره "گوانگ ژو" چین خواهد بود.
همچنین در بخش عکس این جشنواره آثاری که با هدف تحکیم مبانی وحدت ملی از طریق شناخت اقوام ایرانی و ایجاد زمینه های مناسب برای آشنایی و نزدیکی این اقوام و حفظ آداب و رسوم و عادات اجتماعی فرهنگ های گوناگون ایرانی تصویر شده باشند به رقابت می پردازند. عکسهای برگزیده این جشنواره بصورت نمایشگاهی در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت و به عکاسانی که آثار قابل توجهی به جشنواره ارایه دهند، پروژه هایی در این ارتباط برای دوره های بعد سفارش داده می شود. وجوه مختلف فرهنگی که عکاسان می توانند در آثارشان به آنها بپردازند ویژگی های دینی، مذهبی، نژادی، گستره جغرافیایی، مراسم و باورهای آیینی، موسیقی، نقاشی، معماری، صنایع دستی و سایر عناصر فرهنگ قومی می باشد.
گفتنی است: نخستین جشنواره فرهنگ ایران زمین توسط مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی با همکاری وزارت کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، شبکه اول سیما، شهرداری تهران و سازمان میراث فرهنگی در استانهای اصفهان، آذربایجان شرقی، تهران، خراسان، خوزستان، سیستان و بلوچستان، فارس، کردستان، گلستان، گیلن، لرستان و هرمزگان برگزار خواهد شد.

خبراز: محمدحسین نیکوپور

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/6194

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'نمایش هفتگی کانون فیلم شیراز شروع می شود، نخستین جشنواره "فرهنگ ایران زمین" در فارس، خبرهايي از شيراز، محمدحسین نیکوپور' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016