چهارشنبه 19 فروردين 1383

جشنواره سراسری فيلم كوتاه در يزد برگزار می شود

جشنواره سراسری فيلمهای كوتاه با حضور فيلمسازانی از سراسر كشور از 28 ارديبهشت ماه سالجاری به مدت پنج روز در يزد برگزار می شود.
مديركل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی يزد گفت : در اين جشنواره كه برای نخستين مرتبه در يزد برپا می شود 700 فيلم كوتاه از 28 استان كشور حضور دارند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

علی غياثی افزود: اين مراسم هنری با عنوان "جشنواره آفتاب" با همكاری اين اداره كل، انجمن سينمای جوان يزد و نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برپا می شود.
غياثی گفت : اين جشنواره در بخشهای آزاد، موضوعی و مسابقه برپا می شود كه در بخش مسابقه آن فيلمهای مستند و انيميشن به نمايش در می آيد.
موضوعات مسابقه در زمينه اجتماعی 254 عنوان، سرگرمی 64 عنوان، جبهه و دفاع مقدس 53 عنوان، كودك 35 عنوان، دين و ارزشها 34 عنوان، اعتياد 25 عنوان، مرگ و جنايت 22 عنوان، انقلاب اسلامی 17 عنوان، سينما 16 عنوان، شهادت 14 عنوان و عاشورا و زلزله نيز هر يك 11 عنوان می باشد.
مديركل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی يزد افزود: اين فيلمها در تعدادی از سينماها و سالنهای مناسب در سطح استان به نمايش در می آيد.
فيلم های كوتاه شامل آن دسته از فيلمهايی است كه مدت زمان آن حداقل يك و حداكثر 40 دقيقه باشد.
هدف از برپايی اين جشنواره كه در آن تعدادی از هنرمندان و كارگردانان شهير سينمای ايران نيز حضور خواهند داشت ايجاد رقابت سالم ميان فيلم سازان كشور عنوان شد.
غياثی خاطرنشان كرد: نمايش چند فيلم كوتاه خارجی، برگزاری نمايشگاه عكس و برپايی كارگاه های تخصصی با حضور هنرمندان سينمای كشور و تئاتر يزد از جمله برنامه های جنبی اين جشنواره است.
وی اظهار داشت : در اين آيين هنری همچنين از "روح الله مفيدی" پيشكسوت تئاتر، تلويزيون و سينمای كشور كه يزدی الاصل می باشد تجليل بعمل خواهد آمد.
جوانترين فيلم ساز شركت كننده در اين جشنواره 13 سال و مسن ترين آنها 66 سال سن دارند و ميانگين سن كل فيلمسازان شركت كننده 29 سال می باشد.
همچنين 327 نفر از آنها بين 20 تا 30 سال، 52 نفر كمتر از 20 سال، 120 نفر بين 30 تا 40 سال، 28 نفر بين 40 تا 50 و پنج نفر بيشتر از 50 سال سن دارند.

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/6282

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'جشنواره سراسری فيلم كوتاه در يزد برگزار می شود' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016