يكشنبه 11 ارديبهشت 1384

بهترين بازيگران زن و مرد تئاتر در سال 83 انتخاب شدند، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - تئاتر


عصر روز گذشته در جشن روز بازيگر علي نصيريان نماينده انجمن بازيگران شمعهاي جشن خانه تئاتر را روشن كرد.

به گزارش خبرنگار هنري ايسنا،وي با تبريك اين هفته به تمام هنرمندان تئاتر،تصريح كرد: اين دو شمع به علامت و نشانه سال دوم از بلوغ جشنواره بازيگر روشن نشده است هر چند كه ما اين شمعها را پنجاه سال پيش يعني در سالهاي 1334 روشن كرديم.

وي با اظهار خرسندي از يادآوري آن سالها ضمن اشاره به حضور «جعفر والي» در جمع بازيگران تئاتر،‌افزود: در سال 1334 آخرين سالهاي هنرستان هنرپيشگي را مي‌گذرانديم .در همان سال بود كه « گيله مرد» بزرگ علوي

با نامي مستعار به كارگرداني جعفر والي به روي صحنه رفت و به راستي كه در تمام روزهاي دهه چهل «والي» تمامي نمايشنامه‌هاي اجتماعي را كار مي‌كرد.

نصيريان همچنين از «مهري مهرنيا» كه در جمع حاضر بود ياد كرد و گفت: در آن سالهايي كه من هنوز به عنوان شاگرد تئاتر نقشهاي سياهي لشگر كار مي‌كردم،‌ مهرنيا نقشهاي درجه يكي را در كنار رقيه چهره‌آزاد، ايران دفتري و ...بازي مي‌كرد.

نصيريان در پايان اضافه كرد:‌اين حضور پرشور و استقبال گسترده جامعه تئاتري از اين مراسم،‌نشان مي‌دهد كه با وجود تمام كاستيها هنوز جوشش تئاتري وجود دارد.

براساس همين گزارش ،در ادامه مراسم، بعد از پخش قسمتهايي از جشن بازيگر سال گذشته، پيام «آ‌رين منوشكين» توسط رويا نونهالي خوانده شد.

سپس حميد مظفري، رئيس هيات مديره انجمن بازيگران تئاتر ضمن يادي بازيگراني كه در جشن حضور ندارند‌ گفت: جاي افراد زيادي چون حسين ايل‌بيگي، قدرت‌الله پديدار و هادي درميان خالي است هر چند كه به اعتقاد من آنها حتي روحشان نيز در اين مراسم حضور دارد.به گزارش ايسنا، ايرج راد، مديرعامل خانه تئاتر نيز از جمع شدن اهالي تئاتر در كنارهم اظهار خرسندي كرد و‌گفت: امروز و با تشكيل شدن خانه تئاتر همه ما مي‌توانيم به راحتي با هم درد دل كنيم و گاه هم به ستيزه با هم بپردازيم، چه بسا كه خيلي وقتها در جلسات رسمي و غيررسمي،‌بدون اينكه با هم ضديتي داشته باشيم تنها به خاطر تئاتر مي‌جنگيم و با هم بحث مي‌كنيم.

سپس مراسم شاهنامه‌خواني با سرپرستي عزت‌الله مهرآوران برگزار شد و در ادامه آن قطعات موسيقي اجرا شد.

به گزارش ايسنا در ادامه مراسم جشن بازيگر دكتر كمال‌الدين شفيعي بيانيه هيات داوران نخستين جشن بازيگر را قرائت كرد و گفت: انجمن بازيگران خانه تئاتر تنها به رشد گسترده بازيگري در صحنه توجه دارد و بايد در اين راه بيش از پيش تلاش كند. از اين جهات ما در داوري خود،‌نظرات را بر اساس بازيگري در سطح عام قرار نداديم و تنها به اجراهاي سال 83 توجه كرديم و يقين داشتيم كه بازيگران بسياري در سال 83 فرصت بازي در تئاترها را نيافتند.

وي ادامه داد: تمامي انتخابهاي صورت گرفته بدون رتبه‌بندي است و «حميد مظفري» كه نامش در ليست كانديداي جشن بود، به دليل مسئوليتهاي خود در اين مراسم و انجمن، اسم خود را از ليست حذف كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در ادامه اين مراسم و پيش از اهداي جوايز، حميدرضا هدايتي به معرفي «استانيلا ولسكي» كمال‌الدين شفيعي به صحبت درباره «برتولت برشت» و محسن حسيني به معرفي «آنتوان آرتو» پرداختند.

سپس فهيمه راستكار، ايرج راد، جمشيد لايق و اكبر زنجان‌پور جوايز برگزيدگان جشن را كه شامل تنديس و نشان خانه تئاتر، تابلوهاي اهدايي نقاشي از شميلا اميرابراهيمي،‌ گيزلا سينايي، فرح اصولي،‌بهرام دبيري، ايرج زند،قدرت‌الله عاقلي،‌شيده تاسي، ياسمين سينايي و شهرزاد اصولي و يك ساز سه تار كه اهدايي از موسيقي عارف بود،‌را به آنها اهدا كردند.

بر اساس اين گزارش، هيات داوران جشن بازيگر در سال 83 در بخش بهترين بازيگران مرد، محمدرضا جوزي محسن طنابنده، پيام دهكردي، محمدصادق ملكي و رضا مولايي را انتخاب كردند. همچنين در بخش بهترين بازيگران زن در سال 83 پانته‌آ بهرام، پرستو گلستاني، آشا محرابي،‌ مهتاب نصيرپور و نسيم ادبي انتخاب شدند.

همچنين هيات داوران جشن بازيگر جايزه ويژه خود را به رضا بابك و فريده سپاه‌منصور اهدا كرد.

دنبالک:
http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21864

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'بهترين بازيگران زن و مرد تئاتر در سال 83 انتخاب شدند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016