پنجشنبه 21 مهر 1384

درخواست بيش از بيست و پنج هزار تن از مردم جهان برای حفظ پاسارگاد

گزارش و درخواست کميته ی نجات آثار باستانی پاساردگاد به سازمان های يونسکو، سازمان ملل متحدف شورای بين المللی آثار و مناطق، سازمان شهرهای ميراث جهانی.


سازمان یونسکو، پاریس
دفتر آقای کوفی عنان در سازمان ملل متحد، نیویورک
شورای بین المللی آثار و مناطق (ایکوموس)، پاریس
سازمان شهرهای میراث جهانی، کانادا

تاریخ 11 اکتبر 2005

خانم / آقای عزيز،
این نامه را کمیته بین المللی نجات آثار باستانی دشت پاسارگاد تقدیم شما می کند که 40 روز پیش بسرعت و بر اساس اطلاعات قابل اتکایی که از داخل ایران می رسید تشکیل شد. این اطلاعات صحت شایعاتی را تصدیق می کرد که دو سال بود در مورد ساختن سدی در استان فارس ایران و خطرات ناشی از آن نسبت به میراث ملی این کشور وجود داشت.

به همراه این نامه نسخه نهایی نامه سرگشاده ای را که خطاب به مردم جهان و سازمان ملل متحد تهیه شد برای شما ارسال می داريم. این نامه در تاریخ 31 اگوست 2005 نوشته شده و بلافاصله بر روی اینترنت قرار گرفت. اینک سرفرازیم گزارش کنیم که تاکنون این نامه را 25910 تن امضا کرده اند (15560 تن از طريق اينترنت و 10350 تن از طريق رجوع به ميزهايي که به وسيله مسئولین کميته و همراهانشان در شهرهای مختلف گذاشته شده است). فهرست اسامی امضاء کنندگان و اسناد پشتیبان این نامه سرگشاده هم در دفتر مرکزی این کميته و هم بر روی اینترنت در آدرس های زير موجود است.

http://www.petitiononline.com/Pasargad/petition.html

www.savepasargad.com

مبارزه ما کوششی مستمر است و تنها وقتی متوقف می شود که همه کسانی که در گیر در این ماجرا هستند بپذیرند که دیگر هیچ خطری گنجینه های ارزشمند پاسارگاد را تهدید نمی کند. ما، از همین هفته جاری، برنامه تلویزیونی خاصی را برای ایران و سایر نقاط جهان تهیه و پخش می کنیم که هدفش آگاه ساختن و آموزش دادن ایرانیان، و نیز ملیت های دیگر جهان درباره این عمل خودسرانه می باشد.

حال ما، به نمایندگی از بیش از 25 هزار تن، این نامه سرگشاده را برای شما ارسال داشته و با احترام تمام خواستار توجه بلافاصله شما نسبت به آن هستیم.

لطفاً از مقامات ایرانی بخواهید که تا انجام مطالعاتی قابل اطمینان و زیر نظارت سازمان یونسکو کار آبگيری این سد را متوقف سازند. در پی بررسی کاملا و دقیق خطرات و نتایج احتمالی ساختن سد، در صورتی که ثابت شود که سد مزبور متضمن خطراتی برای آثار باستانی است لازم است تا مقامات ایران را متقاعد کرد که ساختن این سد را بطور قطعی متوقف کنند.

ما همچنان به امر آگاهی رسانی به عموم، و گردآوری امضاء های پشتیبانی برای تقویت نظرگاه خود ادامه خواهیم داد. ما هم اکنون موفق شده ایم که نظرات و پشتیبانی های متعددی را در داخل ایران نسبت به این موضوع جلب کنیم. این یک مبارزه فرهنگی است که فاقد هرگونه ملاحظات سیاسی می باشد و به همین علت هم هست که هر روز مردمان بیشتری برای نجات دشت پاسارگاد و بخشی از میراث گرانقدر بشری از چنگال سد و دریاچه ای که بصورتی خیره سرانه به سوی مرحله پایانی ساختمان خود حرکت می کند به صفوف ما می پیوندند ـ مرحله ای که به معنای نابودی بخش مهمی از تاریخ بشر نیز هست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

ما آماده هرگونه همکاری با شما در جهت هرگونه ارائه اطلاعات قابل دسترس هستیم. لطفا هر لحظه که نیاز به دانستن نکته ای داشتید با ما تماس بگیرید. این پرونده حائز فوریت است و باید در چند ماه آینده در مورد آن به نتیجه ای مشخص رسید چرا که دولت ایران قصد دارد کار آبگیری سد سیوند را در سرآغاز سال 2006 آغاز نماید.

از طرف کمیته نجات پاسارگاد
شکوه ميرزادگی ـ سرپرست عملیات بین المللی کمیته
اسماعیل نوری علا ـ سخنگوی کمیته


لطفا برای پيوستن به کميته نجات يا امضای طومار به اين نشانی ها مراجعه نماييد:http://www.petitiononline.com/Pasargad/petition.html

http://www.savepasargad.com/

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/26655

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'درخواست بيش از بيست و پنج هزار تن از مردم جهان برای حفظ پاسارگاد' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016