چهارشنبه 2 آذر 1384

به تاخير افتادن آبگيری سد سيوند، اطلاعيه شکوه ميرزادگی و اسماعيل نوری علا از مسئولين کميته بين المللی برای نجات آثار باستانی دشت پاسارگاد

هموطنان عزيز،
اعضای گرامی کميته نجات،
امضاء کنندگان نامه سرگشاده،
علاقمندان به آثار و گنجينه های بشری،

به اطلاع شما می رسانيم که کميسيون مجلس اسلامی اعلام کرده است که آبگيری سد سيوند تا اطلاع ثانوی به تاخير خواهد افتاد. با اين که هنوز مدت اين تاخير روشن نيست اما همين يک قدم پيروزی بزرگی برای ملتی است که بر سر اراده و خواست خود می ايستد و به ارزش های فرهنگی و حقوق بشری خود احترام می گذارد.

در همين دو روزه ی اول از «روزهای هشدار بين المللی برای نجات آثار دشت پاسارگاد»، ما شاهد شور و عشق حيرت انگيز مردمانی بوديم که سر از پا نشناخته به سازمان يونسکو ايميل و فکس فرستاده اند و کپی هايي که بدست ما رسيده اسنادی است تاريخی که روايت کننده ی آبروی نسل ما در برابر نسل آينده خواهد بود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کميته بين المللی برای نجات آثار باستانی دشت پاسارگاد، ضمن سپاس از همه ی کسانی که در عقب انداختن اين فاجعه ی ملی و بشری سهيم بوده اند، بويژه کارشناسان ميهن دوست سازمان ميراث فرهنگی کشور، اعلام می دارد که ما کوشندگان اين راه تا روزی که کاملا به نجات آثار دشت پاسارگاد مطمئن نشده ایم و تا زمانی که باستانشناسان و مسئولين حفظ آثار فرهنگی جهان اين امر را تاييد نکرده اند به تلاش های خود ادامه خواهيم داد.

با مهر و احترام
از سوی کميته بين المللی برای نجات آثار باستانی دشت پاسارگاد
شکوه ميرزادگی، مسئول کميته های بين المللی
اسماعيل نوری علا، سخنگوی کميته نجات

Copyright: gooya.com 2016