جمعه 20 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ايرانيان اروپا در روز حقوق بشر مقابل دادگاه لاهه تجمع کردند، دويچه‌وله

روز پنج‌شنبه نوزدهم آذر، هم‌زمان با روز جهانی حقوق بشر، چندين گروه از ايرانيان مقيم اروپا در شهر لاهه هلند تجمع کردند. اعتراض به نقض گسترده حقوق بشر در ماه‌های اخير از سوی جمهوری اسلامی، دليل اين تجمع بود.

شهر لاهه هلند روز دهم دسامبر از حوالی ظهر محل اجتماع گروه‌های کثيری از ايرانيان بود. اين افراد ابتدا مقابل ساختمان پارلمان هلند تجمع کردند و سپس به سوی محل دادگاه لاهه حرکت کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ناهيد نصرت فعال زنان مقيم آلمان و يکی از شرکت‌کنندگان در اين تجمع به دويچه وله گفت که تقاضا از دولتمردان اروپايی برای تحت فشار گذاشتن جمهوری اسلامی به خاطر نقض حقوق بشر، هدف اصلی اين تجمع است.

وی همچنين به شرکت مستقل گروه‌های مختلف زنان در اين برنامه اشاره کرد و گفت: «ما زنها می‌خواستيم که در اين روز نقض خشونت‌آميز حقوق بشر در ايران و تبعيض جنسيتی قانونی شده در ايران را هم گوشزد کنيم و بخواهيم که يک هيات بين‌المللی برای رسيدگی به وضعيت زندانها به ايران برود».

ناهيد نصرت همچنين اعلام همبستگی زنان و مادران ايرانی خارج از کشور با مادران عزادار داخل ايران را يکی ديگر از اهداف شرکت در اين تجمع خواند: «ما بدين وسيله می‌خواستيم صدای خودمان را به گوش مادرانی برسانيم که بعد از اين کشتارهای اخير همچنان به دنبال قاتلان و متجاوزان به فرزندانشان هستند و متاسفانه تا کنون هيچ کسی را در ايران مسئول اين همه جنايت معرفی نکرده‌اند».

وی در مورد علت انتخاب دادگاه لاهه برای محل برگزاری اين تجمع گفت: «امروز قرار است يک ديکتاتور ۸۰ ساله صرب در دادگاه لاهه محاکمه شود و کلا پرونده‌های نقض حقوق بشر در کشورهای مختلف را اينجا رسيدگی می‌کنند و ما فکر کرديم اگر بخواهيم در يک مرجع جهانی اين اعتراض را اعلام کنيم می‌تواند موثرتر باشد».

به گفته‌ی خانم نصرت دو تن از نمايندگان پارلمان اروپا در مراسم امروز ايرانيان در لاهه سخنرانی کرده و حمايت خود را از خواست‌های اين گروه اعلام کرده‌اند. همچنين برگزارکنندگان اين مراسم نيز مدارک و اسناد نقض حقوق بشر در ايران در ماه‌های اخير را به اين نمايندگان داده‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016