جمعه 27 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مهدی فراحی شانديز، فعال کارگری، در هشتمين ماه انفرادی، هرانا

مهدی فراحی شانديز، فعال کارگری بازداشت شده در مراسم روز جهانی کارگر نزديک به هشت ماه است درسلول انفرادی زندان اوين بسر می‌برد.

خبرگزاری هرانا - حقوق‌زندانيان: يکی از دستگير شدگان تجمع کارگری اول ماه می مهدی فراحی شانديز بود که اکنون هشت ماه از بازداشت وی می گذرد و با وجود اينکه تمام دستگير شدگان ۱۱ ارديبهشت (روز جهانی کارگر) با قرار وثيقه و کفالت آزاد شده اند وی همچنان در زندان اوين بسر می برد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته‌ی خانواده اين فعال کارگری، در طول اين مدت تنها چهار بار با وی ملاقات کرده اند که دو بار آن ملاقات حضوری و دو بار آن ملاقات کابينی بوده است. در کل مدت اين هشت ماه مهدی فراحی شانديز در انفرادی نگهداری می شود و از لحاظ جسمی در شرايط بسيار سختی قرار دارد.
مسئولان زندان اوين با وجود آغاز فصل سرما از تحويل گرفتن لباس گرم از خانوده‌ی وی برای اين زندانی خوداری می‌کنند. مسئولين دادگاه انقلاب برای ممانعت از آزاديوی ابتدا اقدام به صدور وثيقه ی سنگين ۱۰۰ ميليون تومانی می‌کنند و سپس بعد از آنکه خانواده‌ی او اين وثيقه را تامين می‌کنند به بهانه های مختلف از قبول وثيقه خودداری می کنند.

آقای مهدی فراحی شانديز طی ۲۰ روز گذشته از طرف شعبه۱۲ دادگاه انقلاب به ۹ماه حبس تعزيری محکوم شده و اين حکم به طور شفاهی در سلول انفرادی به ايشان ابلاغ شده است.
جرم اعلام شده در پرونده ی اين فعال کارگری اقدام عليه امنيت ملی و شرکت در تجمعات غير قانونی می باشد. به گفته خانواده مهدی فراحی شانديز در آخرين ملاقاتی که با وی داشته اند ضعف شديد جسمانی ايشان به وضوح قابل مشاهده بوده است و همچنان پس از گدشت هشت ماه به دستور رئيس زندان اوين در انفرادی به سر می برد.
وی پيش از اين چندين بار بازداشت شده بود از جمله در سال ۱۳۸۵ در مراسم تحصن مقابل زندان اوين به‌خاطر اعتصاب غذای اکبر گنجی، که مدتی را به خاطر آن در زندان قزل‌حصار گذراند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016