دوشنبه 14 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مرتضی سيمياری، عليرضا فيروزی و سورنا هاشمی بازداشت شدند، اميرکبير

مرتضی سيمياری دبير اجتماعی دفتر تحکيم وحدت و عليرضا فيروزی و سورنا هاشمی از فعالين دانشجويی دانشگاه زنجان بازداشت شدند.

به گزارش خبرنامه اميرکبير ساعت ۱۲ يکشنبه شب نيروهای امنيتی با ورود به منزل پدری مرتضی سمياری، دبير اجتماعی دفتر تحکيم وحدت، وی را بازداشت کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ماموران امنيتی با در دست داشتن حکمی که در آن هيچ اشاره به عنوان اتهامی مرتضی سمياری و مرجع صادر کننده حکم نشده بود، اين عضو شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت را بازداشت کردند. در اين حمله شبانه کيس کامپيوتر و تعدادی از کتاب های آقای سمياری نيز توقيف شده است.

مرتضی سمياری که دبير سابق انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه سيستان و بلوچستان است که در ترم جاری با حکم سنگين دو ترم محروميت از تحصيل از سوی کميته انضباطی دانشگاه سيستان و بلوچستان نيز روبرو شده است.

به گفته خانواده اين فعال دانشجويی که از صبح امروز به نهاد های مختلف مراجعه کرده اند، مسئولان دادگاه انقلاب، پليس امنيت و زندان اوين اعلام کرده اند که فردی به نام مرتضی سمياری دراختيار ندارند و به دستور اين نهاد ها بازداشت نشده است. امری که باعث نگرانی شديد خانواده سمياری شده است.

اين عضو شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت در ماه های گذشته نيز چندين بار به اداره اطلاعات احضار و بازجويی شده بود. در اين احضار های غيرقانونی نيروهای امنيتی به وی گفته بودند که وی حق فعاليت با عنوان دفتر تحکيم را ندارد.

درحالی دستگاه های امنيتی جمهوری اسلامی با فشار بر اعضای دفتر تحکيم وحدت اين خواسته غيرقانونی را مطرح ميکنند که طبق اصل ۲۶ قانون اساسی جمهوری اسلامی ايران، احزاب، تشکل ها و انجمن های اسلامی ميتوانند آزادانه فعاليت کنند و هيچ کس را نميتوان به عضويت در يک تشکل و يا عدم عضويت در ديگری مجبور کرد.

هم اکنون مهدی عربشاهی، بهاره هدايت، ميلاد اسدی و مرتضی سمياری از اعضای شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت و دهها تن از اعضای شورای عمومی اين اتحاديه دانشجويی در بازداشت به سر ميبرند.

به گزارش خبرنامه اميرکبير عليرضا فيروزی و سورنا هاشمی از فعالين دانشجويی دانشگاه زنجان بازداشت شده اند.

اين ۲ دانشجو پيش از اين نيز بارها توسط نيروهای امنيتی بازداشت شده بودند.

سورنا هاشمی پيش از اين در روز ۲۸ آبان نيز بازداشت شده و در روز ۱۷ آذرماه آزاد شده بود.

از نهاد بازداشت کننده اين دانشجويان و محل نگهداری آنان نيز اطلاعی در دست نيست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016