دوشنبه 14 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گرانی از وضعيت عليرضا فيروزی و سورنا هاشمی پس از بازداشت، کميته گزارشگران حقوق بشر

کميته ی گزارشگران حقوق بشر - عليرضا فيروزی فعال دانشجوی و سورنا هاشمی از دانشجويان ليبرال دانشگاه زنجان که در پی مساله تجاوز به يکی از دانشجويان زنجان از صحنه فيلم برداری نموده و به همين اتهام از دانشگاه اخراج و به حبس تعليقی محکوم شده بودند در سفرشان به شهر تبريز توسط نيروهای اطلاعاتی روز جمعه ۱۱ دی ماه جاری دستگير شده اند.

ماموران امنيتی با گرفتن اطلاعات ايميل های اين دو فعال دانشجويی اقدام به استفاده از ياهو مسنجر و جی ميل اين دو نفر نموده، شروع به برقراری ارتباط با دوستان و خانواده آنها کرده‌اند. مامورين که به جای آن ها سخن می گفتند در صحبت های خود از وضعيت سخت و مکانی غيرمعمول که در آن گرفتار آمده اند، سخن گفته اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين مساله خانواده و دوستان اين دو فعال محروم از تحصيل را بسيار نگران ساخته است. آنان معتقدند با وجودی که عليرضا فيروزی و سورنا هاشمی بازداشت شده اند اين ارتباط ها می تواند حاکی از آن باشد که اين دو در شرايط بدی به سر می برند و يا خطری جدی آنها را تهديد می کند و ماموران اطلاعات با اين چت ها در حال آماده سازی فضا هستند. سورنا هاشمی در آذر ماه گذشته بازداشت شده بود که بعد از ۲۰ روز از زندان آزاد شده بود. هم‌چنين عليرضا فيروزی سابقه‌ی چندين بار بازداشت به خاطر پرونده‌ی دانشگاه زنجان و شرکت در تجمع روز جهان کارگر را دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016