دوشنبه 14 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتقال ۳۰ دانشجوی زندانی دانشگاه آزاد مشهد به دادگاه انقلاب در روزهای آتی، اميرکبير

به گفته مسئولان پليس امنيت شهر مشهد ۳۰ دانشجوی زندانی دانشگاه آزاد مشهد در روزهای آتی به دادگاه انقلاب منتقل خواهند شد.

به گزارش خبرنامه اميرکبير پس از حمله خونين ۹ و۱۰ دی ماه نيروهای لباس شخصی و اوباش حامی دولت کودتا موسوم به انصار به دانشگاه آزاد مشهد که منجر به زخمی شدن دهها دانشجو و بازداشت بيش از ۲۱۰ تن از دانشجويان معترض اين دانشگاه شد، بيش از ۱۸۰ دانشجو به تدريج با اخذ تعهد آزاد شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين گزارش حاکيست ۳۰ دانشجوی فعال اين دانشگاه که عمدتا از اعضای انجمن اسلامی دانشگاه می باشند بعد از گذشت ۶ روز کماکان در بازداشت به سر می برند و در مراجعه خانواده های ايشان به کلانتری پليس امنيت محل نگه داری به آنها گفته شده است که در روزهای دوشنبه يا سه شنبه ۱۴ و۱۵ ديماه اين ۳۰ دانشجوی باقيمانده برای محاکمه به دادگاه انقلاب فرستاده می شوند.

گفته می شود در ميان بازداشت شدگان فرشاد عزيزی مسئول ستاد ۸۸ دانشگاه آزاد که در اتفاقات بعد از انتخابات نيز ۱۰ روز در بازداشت بوده و همچنين عادل طائی نيا دبير سياسی سابق انجمن اسلامی دانشکده حقوق و علوم سياسی، ايمان ابراهيمی و عارف ناظر مقدم از اعضای انجمن اسلامی دانشکده مهندسی دانشگاه آزاد مشهد نيز وجود دارند.

بنابر گزارش ها هم اکنون از وضعيت ۱۰ دانشجو دانشگاه سجاد مشهد که در تجمع اعتراضی روز پنجشنبه در داخل دانشگاه توسط نيروهای امنيتی و انتظامی بازداشت شده اند و چهار دانشجو دانشگاه فردوسی مشهد که از دوهفته پيش در بازداشت به سر ميبرند، هيچ اطلاعی در دست نيست.

گفتنی است از وضعيت ۸ دانشجوی زخمی دانشگاه آزاد مشهد در حمله خونين کودتاچيان در روز چهارشنبه به اين دانشگاه که توسط نيروهای امنيتی از داخل دانشگاه ربوده و به بيمارستانی نامشخص انتقال يافتند، نيز هيچ اطلاعی در دست نيست.

بی اطلاعی کامل از دو تن از اين دانشجويان که از يکی از ناحيه گردن چاقو خورده و ديگری از ناحيه سر مضروب شده بودند و در حالت بيهوشی و خونريزی شديد به بيرون از دانشگاه کشيده شدند، موجب نگرانی شديد دانشجويان دانشگاه مشهد شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016