شنبه 22 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی مقدم: واقعه کوی نتيجه رفتار خودسرانه برخی نيروهای يگان ويژه بود، دانشجونيوز

با نزديک شدن به سالگرد کودتای انتخاباتی سال گذشته و همچنين حمله وحشيانه به کوی دانشگاه، احمدی مقدم فرمانده نيروی انتظامی، در گفتگو ای با هفته نامه «سروش هفتگی»، با انتقاد از رفتار خودسرانه برخی نيروهای يگان ويژه در ماجرای کوی دانشگاه تهران، حضور پيشگيرانه! پليس را در محيط‌های دانشگاهی يکی از راههای جلوگيری از وارد آمدن خسارت‌های بيشتر در موارد مشابه دانست.


به گزارش دانشجونيوز احمدی مقدم در مورد فجايع کوی دانشگاه و کهريزک گفته است: "من اگر اشتباهی کرده باشم می‌گويم و معذرت می‌خواهم. حوادث اخير فتنه بود و من به خبرنگاری گفتم کهريزک تلخ‌ترين حادثه پارسال بود."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


احمدی مقدم در حالی حملات وحشيانه نيروهای لباس شخصی به همراهی نيروهای انتظامی به کوی دانشجويان دانشگاه تهران را « رفتار خودسرانه» دانسته است که پيش از اين نيز سابقه حمله به دانشجويان در کارنامه نيروهای امنيتی جمهوری اسلامی وجود دارد.

همچنين اظهارات دانشجويان دانشگاه تهران در مورد وقايع حمله به کوی دانشگاه در خرداد ماه سال گذشته و همکاری نيروهای نظامی و لباس شخصی در حمله به دانشجويان و همچنين انتقال آنان به ساختمان وزارت کشور و ضرب و شتم دانشجويان در آن ساختمان، نشان دهنده همکاری کامل نيروهای امنيتی در سرکوب دانشجويان در خرداد ماه سال گذشته است.

چندی پيش نيز فيلم اين حمله وحشيانه به دانشجويان کوی دانشگاه از شبکه بی بی سی پخش شد که در قسمتی از آن صدای يکی از مهاجمان در فيلم نشان ميدهد اين حمله به دستور سردار عزيزالله رجب‌زاده فرمانده وقت نيروی انتظامی تهران بزرگ، صورت گرفته است.

پيش از اين نيز محسن کوهکن، سخنگوی هيئت رئيسه مجلس شورای اسلامی گفته بود که نيروهای انتظامی با درخواست فرهاد رهبر، رئيس دانشگاه تهران وارد کوی دانشگاه شده بودند؛ سخنانی که فرهاد رهبر آن را تکذيب کرد و اعلام داشت در آن شب هيچ کدام از مسئولان کوی دانشگاه حضور نداشتند.

البته اين درگيريها بين مسوبين اين جنايات ادامه داشت. آن طور که روزنامه اعتماد ملی نوشته بود، در پی تحقيقات برخی نمايندگان مجلس روشن شد که شورای تامين استان مجوز ورود به کوی دانشگاه را به نيروهای انتظامی و بسيجی داده‌است. پيش از اين رسانه‌های دولتی ادعا کرده بودند که حمله به درخواست دانشگاه تهران انجام شده‌است.

اکنون بعد از گذشت يک سال از اين فاجعه در اينکه رييس دانشگاه تهران و وزارت علوم بايد پاسخ گوی اين واقعه باشند شکی نيست، ولی در دولتی که با کودتا سر کار آمده است نبايد انتظار داشت که هيچ ارگانی از اين دولت پاسخگو به مردم باشند. از نيروی انتظامی که وظيفه اصلی خود را سرکوب مردم می داند نيز انتظار پاسخگويی وجود ندارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016