پنجشنبه 10 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌مقدم، فرمانده نيروی انتظامی: تروريسم در فضای مجازی در حال شکل‌گيری است، فارس

خبرگزاری فارس: فرمانده نيروی انتظامی اعلام کرد: تروريسم در فضای مجازی در حال شکل‌گيری است. در دنيای آينده دزدان از ديوار بالا نمی‌روند بلکه با استفاده از رايانه اقدام به سرقت می‌کنند در چنين شرايطی اگر پليس ناکارآمد باشد قدرت دفاع از مردم را نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار انتظامی فارس سردار اسماعيل احمدی‌مقدم امروز در نخستين گردهمايی سراسری اساتيد دانشگاهی همکاری نيروی انتظامی گفت: تبديل سازمان عمل‌زده و سنتی پليس که بدون ويژگی‌های حرکتی در تحولات اجتماعی و ايجاد باور در محيط علمی کشور و علمی کردن پليس و گام برداشتن در مسير علم مهمترين دستاورد علمی کشور است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فرمانده نيروی انتظامی تأکيد کرد: چهره پليس در پايان برنامه پنجم بايد کارآمد با قابليت‌های اجتماعی و روانشناسی، کاهش حداکثری هزينه و کاهش اصطکاک با مردم باشد.

سردار احمدی‌ مقدم گفت: در دنيای آينده دزدان از ديواری بالا نمی‌روند اما با استفاده از رايانه اقدام به سرقت می‌کنند در چنين شرايطی اگر پليس ناکارآمد باشد قدرت دفاع از مردم را نخواهد داشت.

فرمانده ناجا افزود: تروريسم در فضای مجازی در حال شکل‌گيری است و در آينده نيز فعاليت خود را گسترش خواهد داد نمونه آن نيز انجمن پادشاهی و گروه تندر است که در کشورمان بر اين مبنا فعاليت می‌کردند.

وی اظهار داشت: اگر در حوزه نرم‌افزاری امنيت وارد کننده باشيم امنيت و کنترل کشور را به ديگران سپرده‌ايم.

سردار احمدی‌ مقدم اعلام کرد: آموزش و پژوهش، حرفه‌گرايی، درونی سازی فناوری‌های نوين و استفاده از فن‌آوری ۴ رويکرد اصلی پليس در نهضت نرم‌افزاری است.

وی اظهار داشت: نيروی انتظامی در افق برنامه پنجم بايد نيروهای متدين، بهره‌مند از فناوری نوين، يادگيرنده، حرفه‌گرا، دارای مهارت و قدرت اغنای اجتماعی و گفتمان‌سازی با حداکثر مشارکت‌جويی و مشارکت‌پذيری است.

سردار احمدی‌مقدم افزود: کارآمدی و روزآمدی از اهداف پليس به عنوان يک پارادايم است که بايد در سازمان نهادينه شود.

فرمانده ناجا گفت: تحولات شگرفی در حال و آينده جهان و در حوزه نرم‌افزاری به‌وجود آمده و تغييرات سنتی به سرعت تغيير کرده و پيش‌بينی آنچه روی می‌دهد با توجه به تحولات نياز به مطالعه و تحقيق دارد.

وی اظهار داشت: انضباط در ناجا و نيروهای مسلح به عنوان تبلور ثبات و ايستايی سازمان است و مانع از پويايی و سرعت می‌شود لذا بايد انضباط تعريف جديدی پيدا کرده زيرا تغييرات مداوم با ساختار نيروی انتظامی در حال حاضر انطباق ندارد.

سردار احمدی‌مقدم تأکيد کرد: تحول‌پذيری و تغيير رويکردهای سازمان به‌ عنوان يک پارادايم مدنظر قرار گرفته است.

فرمانده نيروی انتظامی گفت: تصميمات ناجا بايد از درون ساختارهای علمی شروع شده و اين تصميمات بايد دارای پشتوانه نظری و علمی باشد. اين‌گونه در مديريت مشارکتی همه حضور خواهند داشت.

وی با اشاره به جامعه محوری پليس در آينده گفت: جامعه‌محوری در مقابل تهديد محوری شکل می‌گيرد و در آن مشارکت آحاد جامعه در مقابل تهديدات جامعه حضور خواهند داشت.

سردار احمدی‌مقدم تأکيد کرد: دانش و پژوهش، آموزش و رويکرد اجتماعی از موارد مورد تأکيد است و بايد در ناجا به آنها توجه شود.

فرمانده ناجا اعلام کرد: ايران می‌تواند صاحب انديشه نوين امنيتی باشد، پژوهش در اين راستا می‌تواند مؤلفه‌های دانش انتظامی را مشخص کرده و نيروی انتظامی به‌عنوان يک سازمان توليد کننده علم در منطقه شود.

وی اظهار داشت: همکاری پليس با دانشگاه در حوزه عمل و نظر بايد شکل بگيرد و اساتيد و نخبگان دانشگاهی بايد پشتيبان نيروی انتظامی باشند.

فرمانده نيروی انتظامی تأکيد کرد: در حوزه آموزش بايد نگاه‌ها برای استخدام نيروهای جديد تغيير کرده و نيروی انتظامی از يک سازمان سنتی به سازمانی جديد تبديل خواهد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016