دوشنبه 18 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعمال فيلترينگ يکپارچه برای سايت های اينترنتی در ايران، کلمه

چندی پيش، رئيس انجمن شرکت‌های اينترنتی گفته بود: امروزه يکی از شاخص‌های توسعه جوامع تعداد کاربران اينترنت پر سرعت ‪ ADSL‬ است و ايران در اين زمينه در رتبه پايينی حتی در منطقه خاورميانه قرار دارد.

مديرعامل شرکت ارتباطات زيرساخت ايران، از انجام “فيلترينگ يکپارچه در کل کشور و از مسير گيت وی” خبر داد و تعيين “سايتهايی که مشمول طرح فيلترينگ و انسداد قرار می گيرند” را نيز، از وظايف «کميته تعيين مصاديق فيلترينگ» ذکر کرد.

اعضای کميته موسوم به «تعيين مصاديق فيلترينگ سايت‌های اطلاع‌رسانی» که آذرماه سال گذشته در دادستانی تشکيل شده، بر پايه لايحه جرايم رايانه‌ای، وزير يا نماينده وزارتخانه‌های آموزش و پرورش، ارتباطات و فناوری، اطلاعات، دادگستری، علوم، فرهنگ و ارشاد اسلامی و رييس سازمان تبليغات اسلامی، رييس سازمان صدا و سيما، فرمانده نيروی انتظامی و يک نفر خبره در فناوری اطلاعات و ارتباطات به انتخاب کميسيون صنايع و معادن مجلس، و يک نفر نماينده مجلس به انتخاب کميسيون قضايی و حقوقی مجلس می باشند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش مهر، محمود خسروی دوشنبه ١۸ امردادماه، در نشستی خبری با بيان اينکه برنده مناقصه انجام فيلترينگ مشخص شده است، بدون ذکر نام يا وابستگی آن شرکت به مرکزی خاص، آنرا “يک شرکت داخلی” ذکر کرد که وظيفه به روزرسانی طرح فيلترينگ را به عهده گرفته است.

وی تاکيد کرد “برابر قانون نيز، هر سرويس دهنده اينترنت موظف است که موارد اعلام شده را اجرا کند.”

مديرعامل شرکت ارتباطات زيرساخت ايران، در مورد سطح متفاوت خدمات برخی شرکتهای ارائه دهنده اينترنت در مورد دسترسی به سايتها گفت: براساس قانون جرايم رايانه ای، فيلترينگ يکپارچه برای تمامی شرکتهای اينترنتی تعريف شده است و ISP ها اين اجازه را ندارند که به دلخواه برای سايتی محدوديت و عدم محدوديت اعمال کنند.

وی ادامه داد: فيلترينگ يکپارچه در کل کشور و از مسير “گيت وی” انجام می شود و تعيين سايتهايی که مشمول اين طرح قرار می گيرند از سوی کميته تعيين مصاديق خواهد بود و شرکت ارتباطات زيرساخت آن را اعمال می کند.

گفتنی است مشاور پيشين قضايی دادستان کل جمهوری اسلامی، چندی پيش اعلام کرده بود که در ايران بيش از پنج ميليون وب‌سايت اينترنتی به دليل “مطالب غيراخلاقی”، “امنيتی” و همچنين “ضداجتماعی” مسدود شده‌اند.

قاچاق مکالمه ديگر نداريم

مديرعامل شرکت ارتباطات زيرساخت، سپس با بيان اينکه روزانه ١٣ ميليون دقيقه مکالمه از مسير قانونی وارد کشور می شود، گفت: امنيت شبکه زيرساخت ارتقا يافته به نحوی که هم اکنون قاچاق مکالمه به داخل کشور در حد صفر است.

خسروی اوايل خرداد ماه امسال در نشست خبری گفته بود بيش از شصت درصد ترافيک وارده به کشور از مبادی قاچاق از سمت تلفن های همراه است و مابقی آن از سمت تلفن ثابت صورت می گيرد اما آمار دقيقی از ميزان ترافيک قاچاق وارده به کشور موجود نيست.

اطلاعی از فيلترينگ سايتهای دولتی نداريم

مديرعامل شرکت ارتباطات زيرساخت در مورد اجرای هاستينگ داخلی برای شرکتهای دولتی تا پايان شهريورماه و فيلترينگ اين سايتها در صورت عدم انتقال ميزبانی به داخل کشور اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: آماری از اينکه چه تعداد سايت اينترنتی دولتی در داخل کشور ميزبانی می شوند در دست نداريم.

وی در مورد وضعيت موتور جستجوگر ملی نيز گفت: اطلاعی از اين پروژه نداريم اما طبق برنامه پنجم توسعه بايد کاربردهای دولت الکترونيک نهايی شود که از اين حيث شبکه اينترانت ملی می تواند بسياری از نيازها را مرتفع سازد.

چندی پيش، رئيس انجمن شرکت‌های اينترنتی گفته بود: امروزه يکی از شاخص‌های توسعه جوامع تعداد کاربران اينترنت پر سرعت ‪ ADSL‬ است و ايران در اين زمينه در رتبه پايينی حتی در منطقه خاورميانه قرار دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016