چهارشنبه 24 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هاشمی‌رفسنجانی: دشمنان با رذالت، درصدد تشديد فشارها هستند، با ميدان‌داری در سازمان‌های بين‌المللی حرف‌های خود را مطرح کنيم، ايسنا

رييس مجلس خبرگان رهبری گفت: در شرايطی که دشمنان درصدد تشديد فشارها بر ايران هستند وحدت همگانی از ضرورت‌هاست.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، آيت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در ديدار نمايندگان خبرگان رهبری که سه‌شنبه شب و در محل مجمع تشخيص مصلحت نظام انجام شد، در سخنانی با اشاره به نگرانی و دغدغه‌های فرهنگی، امنيتی و اخلاقی خبرگان گفت: اين مساله نياز به يک بحث عميق با عقبه ضمانت اجرايی دارد، چراکه از اوايل پيروزی انقلاب اسلامی هميشه مطرح بوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رييس مجلس خبرگان رهبری با بيان برنامه‌های دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی و سازماندهی تبليغاتی آن‌ها عليه نظام اسلامی گفت: با همه امکانات برای ربودن عقايد جوانان به ميدان آمدند و صريحاً صحبت از ناکارآمدی اسلام در اداره حکومت و جامعه می‌کنند.

وی روحانيت‌ستيزی را از برنامه‌های هميشگی دشمنان مکتب اهل بيت(ع) به خصوص پس از مشروطه و به ويژه پس از پيروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: با طرح مصاديق عملی تئوری جدايی دين و سياست را با ادبيات نيرومند و تلفيق آن با ضرب‌المثل‌ها تبليغ می‌کنند.

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با ابراز تأسف از برخی گزارش‌های فرهنگی در سطح دانشگاه‌ها و حوزه‌ها گفت: بايد برای تعميق عقايد اسلامی در عصری که انفجار اطلاعات دنيا را با همه گستردگی دهکده جهانی کرده، تلاش کنيم و الحمدالله در اصول و مبانی حرف‌های محکمی داريم و بايد با ميدان‌داری در مجامع و سازمان‌های بين‌المللی حرف‌های خود را مطرح کنيم.

هاشمی‌رفسنجانی در بخش ديگری از سخنان خويش با اشاره به اوضاع سياست خارجی و برنامه‌های اقتصادی کشور گفت: دشمنان انقلاب اسلامی با رذالت تمام و با راهکارهای تبليغاتی موذيانه درصدد تشديد فشارها هستند و در اين شرايط بايد توجه کنيم که وحدت همگانی از ضرورت‌هاست.

رييس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به برنامه‌های تبليغاتی دشمنان اسلام برای دامن زدن به اختلافات شيعه و سنی گفت: وظيفه علمای اسلام در همه ممالک اسلامی و به خصوص در ايران تلاش برای رفع اختلافات جزئی و حرکت جامعه براساس مشترکات فراوان است.

هاشمی رفسنجانی در بخش پايانی سخنان خويش با بيان جايگاه مجلس خبرگان در جامعه گفت: بايد با ظرفيت وجودی بيش از ۸۰ نفر از مجتهدان آگاه و علمای بلاد در راه مسايل فرهنگی و تجديد حيات اسلام استفاده و نفاق و اختلاف را کم و همدلی را تحکيم کنيم که بهترين راه عبور از گردنه‌های دشوار است.

در آغاز اين ديدار حضرات آيات و حجج اسلام والمسلمين قريشی، سليمانی، رمضانی، نعيم‌آبادی، دری نجف‌آبادی، وافی و سليمانی، نمايندگان مردم استان‌های آذربايجان غربی، سيستان و بلوچستان، هرمزگان، تهران، يزد و سيستان و بلوچستان به بيان ديدگاه‌های خويش درباره مسايل مختلف سياسی، اقتصادی، امنيتی و فرهنگی پرداختند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016