جمعه 26 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ترکيه حجم مبادلات تجاری با ايران را سه برابر می‌کند، ايلنا

خبرگزاری آناتولی گزارش داد که «رجب طيب اردوغان» گفته است که ترکيه می‌تواند ساز و کاری ايجاد کند که روابط تجاری نامحدودی، مشابه آنچه که با اتحاديه اروپا دارد، با ايران هم داشته باشد.


ايلنا: نخست‌وزير ترکيه اعلام کرد که تصميم دارد در چارچوب قوانين بين‌المللی حجم مبادلات تجاری کشورش با ايران را طی پنج سال به سه برابر افزايش دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايلنا به نقل از بی‌بی‌سی، خبرگزاری آناتولی گزارش داد که «رجب طيب اردوغان» گفته است که ترکيه می‌تواند ساز و کاری ايجاد کند که روابط تجاری نامحدودی، مشابه آنچه که با اتحاديه اروپا دارد، با ايران هم داشته باشد.
به گفته اردوغان، ارزش مبادلات تجاری ايران و ترکيه در حال حاضر ۱۰ ميليارد دلار است که بيشتر آن در زمينه خريد گاز طبيعی ايران توسط ترکيه است.
وی ابراز اميدواری کرد که طی پنج سال آينده ارزش مبادلات تجاری ايران و ترکيه به ۳۰ ميليارد دلار افزايش پيدا کند.
ايران و ترکيه روابط دوستانه‌ای دارند و برخی معتقدند که اين مسئله نشانه‌ای از شکست غرب در منزوی کردن ايران است.
در ماه می سال جاری رجب طيب اردوغان همراه با رئيس‌جمهوری برزيل طرح مشترکی را برای حل و فصل بحران هسته ای ايران تهيه کردند که متن آن هم‌زمان با سفر آنها به تهران منتشر شد.
اين طرح که توسط ايران پذيرفته شد و حسن نيت هسته‌ای اين کشور را ثابت کرد، حاوی پيشنهاد مبادله اورانيوم غنی شده ايران با سوخت مورد نياز رآکتور اتمی تهران در ترکيه بود.
با اين وجود شورای امنيت سازمان ملل متحد در ماه ژوئن مجموعه‌ای از تحريم‌های جديد را عليه ايران تصويب کرد ولی ترکيه و برزيل به عنوان اعضای غير دائم شورای امنيت به اين قطعنامه رای منفی دادند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016