چهارشنبه 7 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خبرگزاری های ايران از رشد نرخ دلار "تا مرز انفجار" خبر دادند، راديو بين المللی فرانسه

بيژن برهمندی - ايلنا در گزارشی از وضعيت بحرانی بازارهای کشور نوشته است که بالا رفتن ناگهانی نرخ ارز که از روز يکشنبه آغاز شده و بازار را دچار آشفتگی کرده است هم چنان ادامه دارد و بنظر می رسد که "تا مرز انفجار پيش خواهد رفت".
رئيس کل بانک مرکزی سرانجام پس از گسترش بيسابقه بحران طلا و ارز، عصر امروز سکوت را شکست و با فراخواندن رسانه ها اعلام کرد که از صبح فردا يک ميليون سکه به بازار عرضه خواهد کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محمود بهمنی در ميان خبرنگاران مدعی شد که "قسمتی از اين نوسانات" به بازار های جهانی مربوط است. او در عين حال اعتراف کرد که افزايش سرسام آور قيمت ارز و طلا در ايران بيش از بازار های جهانی است. او اطمينان داد که برخی بانک ها مامور شده اند که "هر ميزان مردم سکه می خواهند به آنان پرداخت کنند".

او اضافه کرد که امروز هر ميزان سکه و طلا که مورد نياز بود وارد بازار کرده است. او مدعی شد که قيمت های سکه "قطعاًکاهش پيدا می کند".

رئيس بانک مرکزی اطمينان داد که هنوز "پنج ميليون سکه ضرب شده در بانک مرکزی موجود است".

محمود بهمنی هم چنين علت بسته شدن تابلوی ارز فروش ها را نرسيدن ارز بدست آنها دانست. ولی توضيح نداد که چرا ارز به دست آنها نرسيده است تا چنين بحرانی ايجاد شود. او گفت که همين امروز ارز به دست آنها می رسد.

از آنجا که سه روز اعتصاب طلا فروش ها در بازار تهران و چند شهر بزرگ کشور نرخ سکه های طلا را نيز افزايش داده است، رئيس بانک مرکزی ضمن پذيرفتن نقش اين اعتصاب در نوسان قيمت ها قول داد که با وارد کردن سکه اين مشکل نيز بر طرف خواهد شد.

امروز هم چنين معاون اول رئيس جمهوری نيز با حضور در جمع خبر نگاران خبر داد که از فردا مردم می توانند ارز و طلا را به اندازه مورد نياز از بانک مرکزی تهيه کنند.

ايلنا در گزارشی از وضعيت بحرانی بازار های کشور نوشته است که بالا رفتن ناگهانی نرخ ارز که از روز يکشنبه آغاز شده و بازار را دچار آشفتگی کرده است هم چنان ادامه دارد و بنظر می رسد که "تا مرز انفجار پيش خواهد رفت".

اين خبرگزاری از قول کارشناسان نقل کرده که اين بحران ناشی از عملکرد بانک مرکزی در عدم تزريق ارز مورد نياز به بازار است. اين تحليل البته با سخنان رئيس بانک مرکزی نيز همخوانی دارد چرا که وی بستن تابلو های ارز فروش ها را ناشی از نداشتن ارز دانست. با اين حال معلوم نيست که علت قطع توزيع ارز چه بوده است. برخی از کارشناسان اين واقعه را ناشی از کمبود ذخيره ارزی بانک مرکزی بدليل تشديد تحريم ها عليه ايران ارزيابی می کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016