دوشنبه 27 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جزئیات نشست رؤسای دانشگاههای آمریکا با وزیر علوم، مهر

رؤسای دانشگاههای آمریکا که در قالب هیئتی از چند دانشگاه معتبر این کشور صبح امروز وارد کشورمان شده اند در دیدار با وزیر علوم، تحقیقات و فناوری کشورمان بر تعاملات میان دانشمندان ایرانی و آمریکایی تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد مهدی زاهدی - وزیر علوم صبح امروز در دیدار با روسای دانشگاههای آمریکا گزارشی از روند توسعه و پیشرفت علمی ایران در سالهای اخیر و مقایسه آن با قبل از انقلاب ارائه و به 50 برابر شدن تعداد دانشجویان فعلی نسبت به زمان قبل از انقلاب و رشد مقالات علمی نمایه شده ایران در ISI اشاره کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وزیر علوم همچنین گزارشی را در خصوص تعداد دانشجویان شاغل به تحصیل دختر دانشگاههای کشور ارائه کرد و گفت: علیرغم اینکه عنوان می شود در ایران حقوق زنان رعایت نمی شود، بیش از 60 درصد دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاههای دولتی ایران را دختران تشکیل می دهند و در کل بیش از 50 درصد دانشجویان دانشگاههای دولتی و غیردولتی دختر هستند.

زاهدی با انتقاد از روند تشکیل دهکده جهانی و جهانی شدن اظهار داشت: آنچه در روند تشکیل دهکده جهانی مطرح است الزاماتی است که قدرتهای بزرگ می خواهند ایجاد کنند.

وی در این دیدار به برخی موانع که کشور آمریکا برای دانشمندان ایرانی ایجاد می کند، اشاره کرد و گفت: آمریکا موانعی را در زمینه های چاپ مقالات دانشمندان ایرانی در مجلات آمریکایی و عضویت آنها در انجمنهای علمی ایجاد می کند همچنین در برخی رشته ها، برای ادامه تحصیل دانشجویان ایرانی موانعی را ایجاد کرده است.

در این مراسم، هیئت متشکل از روسای آمریکا نیز در پاسخ به اظهارات وزیر علوم اعلام کردند که آنها نیز به موارد مطرح شده توسط وزیر علوم نسبت به دولت آمریکا انتقاد دارند.

این هیئت ابراز امیدواری کردند: تعامل بیشتر علمی بین دانشمندان ایرانی و آمریکایی و در کل بین دانشمندان جهان فراهم شود.

آنها یکی از انگیزه های سفر خود به ایران را گسترش تعامل بین دانشمندان ایران و آمریکا فارغ از مشکلات و چالش هایی که دولتمردان ایجاد می کنند، عنوان کردند.

Prof.Robert M.Berdahl رئیس اتحادیه دانشگاههای آمریکا، Prof.David J.Skorton رئیس دانشگاه کرنل آمریکا، Prof.David.W.leeborn رئیس دانشگاه رایس آمریکا، Prof.J.Bernard.Machen رئیس دانشگاه فلوریدای آمریکا، Prof.C.D.Mote رئیس دانشگاه مریلند آمریکا، Prof.Larry Vanderhoef رئیس دانشگاه کالیفرنیا آمریکا و Prof.Jared L.Cohon رئیس دانشگاه کارنگی ملون آمریکا،‌ روسای دانشگاههای هستند که به دعوت دانشگاه صنعتی شریف کشورمان امروز وارد کشور شده اند.

رؤسای این دانشگاهها طی برنامه ای با رئیس جمهوری نیز دیدار خواهند داشت.

بازدید از دانشگاه صنعتی شریف و برخی دانشگاههای کشور مانند دانشگاههای شیراز و صنعتی اصفهان نیز در برنامه آنها است که با هماهنگی دانشگاه صنعتی شریف انجام می شود.





















Copyright: gooya.com 2016