جمعه 8 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

امکان ادامه تحصيل معلولان دانشجو دانشگاه آزاد در خانه‌هايشان، ايسنا

معلولان دانشجو از ترم آينده در محل زندگي خود مشغول به تحصيل شده و ادامه تحصيل مي‌دهند.

ابوالحسن فقيه، رئيس سازمان بهزيستي كشور خبر داد: طبق رايزني‌هاي صورت گرفته مابين اين سازمان با رييس دانشگاه آزاد اسلامي، امكان ادامه تحصيل معلولان در محل زندگي خود از ترم آينده فراهم خواهد شد.

وي گفت: دكتر جاسبي، رييس دانشگاه آزاد اسلامي در اين زمينه قول مساعد دادند و هر چند تفاهم‌نامه اوليه نيز در اين زمينه منعقد شد و از ترم آينده تحصيلي عملياتي مي‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




وي در ادامه با اشاره به لايحه حمايت از كودكان و نوجوانان زير 18سال گفت: اين لايحه در شوراي عالي قضايي مورد بحث و بررسي قرار گرفته و ممكن است، بسياري از بندهاي آن دوباره تغيير كند.

رييس سازمان بهزيستي كشور با بيان اين كه لايحه مذكور پس از اين شورا وارد دولت و نهايتا مجلس شوراي اسلامي مي‌شود، آن را دستاورد مشترك دستگاه‌هاي اجرايي و قوه قضاييه عنوان كرد.

فقيه تاكيد كرد: كميته‌اي متشكل از معاونت توسعه قوه قضاييه و معاونت اجتماعي سازمان بهزيستي، پيش‌نويسي را درباره اين لايحه تهيه كردند كه مهمترين بحث مطروحه آن، «جدا كردن كودكان در معرض آسيب از خانواده» است.

وي با اشاره به اين كه بر اين اساس، اگر لازم بود كودك از خانواده‌ جدا شود، اطلاعات اين چنيني به سازمان‌هاي حمايتي و مداخله‌گر ارائه مي‌شود تا حمايت‌هاي لازم براي انجام كارهاي مددكاري و مشاوره صورت گيرد، عنوان كرد: بهزيستي از نظر قضايي نمي‌تواند وارد خانواده‌ كودكان در معرض آسيب شود، چرا كه داراي پدر و مادر هستند، لذا با تصويب اين لايحه، ورود بهزيستي به خانواده‌ تسهيل مي‌شود.

رييس سازمان بهزيستي كشور افزود: بدين ترتيب اگر كودكي مورد ضرب و شتم و آزارهاي مداوم قرار بگيرد، با نظر بهزيستي و حكم قاضي ويژه‌اي كه براي اين منظور در نظر گرفته مي‌شود، مي‌توان كودك را از خانواده‌ جدا كرد.

فقيه خاطر نشان كرد: از آن جايي كه اين موضوع يكي از بندهاي پيش‌نويس لايحه است، بايد وارد دولت و مجلس شود كه به اين ترتيب به حلقه مفقوده‌اي كه در بحث كودك آزاري وجود دارد، مي‌توان دست يافت.

وي در مورد كودكان بزهكار و آسيب ديده لحاظ شده در اين لايحه نيز گفت: براي اين كودكان نيز تسهيلاتي در نظر گرفته شده است و چرخه‌هاي قضايي رسيدگي به آن‌ها كوتاه شده است، چرا كه در حال حاضر بحث‌هاي قضايي اين كودكان با دشواري‌هاي خاصي روبروست كه در اين لايحه تسهيلات خاصي براي آن‌ها در نظر گرفته شده است.





















Copyright: gooya.com 2016