جمعه 8 مهر 1384

مسابقات وزنه برداري قهرماني آسيا - امارات: ابراهيمي سه طلا، دهقانيان دو نقره، ايسنا

* طلاهاي برخواه را از دست داديم

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: قهرماني - همگاني


سرانجام پس از يكسال محروميت، وزنه برداران كشورمان شايستگي خود را در يك رقابت معتبر بين‌المللي به نمايش گذاشته و در چهارمين روز از مسابقات وزنه برداري قهرماني آسيا در شهر دبي به سه مدال طلا و 2 مدال نقره دست پيدا كردند تا تيم ايران نيز به جمع مدعيان قهرماني در قاره كهن بپيوندد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) سي و هفتمين دوره مسابقات وزنه برداري مردان آسيا پنجشنبه شب با حضور دو وزنه بردار ايراني در دسته 94 كيلوگرم برگزار شد كه در پايان سكوهاي اول و دوم اين وزن به ايران رسيد و سرود ملي كشورمان براي نخستين بار در سالن الوصل شهر دبي نواخته شد.

در مسابقات دسته 94 كيلوگرم كه حريفان قدرتمندي از آسيا حضور داشتند اصغر ابراهيمي حركت يك ضرب خود را با مهار وزنه 165 كيلوگرم آغاز كرد. وي در دومين حركت يك ضرب بر وزنه 170 كيلوگرمي فائق آمد و در نهايت حد نصاب 175 كيلوگرم را كه براي كسب مدال طلا به نام خود ثبت كرد.

وي در حركت دو ضرب نيز كار خود را با مهار وزنه‌ي 200 كيلوگرمي آغاز كرد. در دومين حركت وزنه 205 كيلوگرم را مهار كرد و با توجه به مسجل شدن قهرماني‌اش آخرين حركت دو ضرب را انجام نداد و بدين ترتيب به 3 مدال طلاي با ارزش در حركات يك ضرب دو ضرب و مجموع دست يافت.

اما از سويي ديگر علي دهقانيان با ثبت ركورد 155 كيلوگرم در مكان چهارم حركات يك ضرب قرار گرفت. وي در مرتبه اول و دوم موفق به مهار وزنه‌ي 155 كيلوگرمي شده بود و آخرين حركت يك ضرب او را نجات داد.

به گزارش ايسنا، دهقانيان در حركت دو ضرب كار خود را با مهار وزنه 200 كيلوگرم آغاز كرد. وي در حركت دوم دو ضرب خود موفق به مهار وزنه‌ي 203 كيلوگرمي شد و بدين ترتيب ركورد جوانان آسيا را به ميزان يك كيلوگرم بهبود بخشيد و در آخرين حركت دو ضرب موفق به مهار وزنه 206 كيلوگرم نشد. دهقانيان با عملكرد خوب در حركت دو ضرب به دو مدال نقره (دو ضرب و مجموع) دست يافت.

در اين وزن سرگي سدوف از قزاقستان با ركورد 160 كيلوگرم به مدال نقره حركت يك ضرب رسيد و با مهار وزنه 196 كيلوگرم در حركت دو ضرب در مجموع به مدال برنز رسيد. وزنه برداران قزاقستان و تايلند نيز در مكان‌هاي بعدي قرار گرفتند.

در وزن 85 كيلوگرم نيز تيم ايران مي‌توانست به 3 مدال طلاي با ارزش دست پيدا كند. اولانبك مولدو دوسوف وزنه بردار كشور قزاقستان در وزن 85 كيلوگرم با مهار وزنه‌هاي 151 و 195 كيلوگرم و ركورد مجموع 341 كيلوگرم به 3 مدال طلا دست يافت. اين در حالي بود كه محمدحسين برخواه وزنه بردار شايسته كشورمان در اين وزن و در مسابقات ليگ وزنه برداري ركوردهاي 155 كيلوگرم و 195 كيلوگرم را ثبت كرده بود و در صورت حضور در مسابقات آسيايي به طور حتم قهرمان مي‌شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

با اين وجود كادر فني تيم ملي بايد پاسخگوي دو سوال باشد؛چگونگي اعزام احد سنجابي در وزن 77 كيلوگرم و انتخاب وزنه‌هاي نادرست در حركت يك ضرب او و اين كه چرا محمدحسين برخواه به دبي اعزام نشد.

در وزن 85 كيلوگرم وزنه برداران كشورهاي چين تايپه و چين به مدالهاي نقره و برنز دست پيدا كردند.

اما امروز (جمعه) و در آخرين روز اين مسابقات محسن بيرانوند در وزن 105 كيلوگرم با حريفان خود به رقابت خواهد پرداخت.

همچنين حسين رضازاده و سعيد علي حسيني نيز در وزن 105+ كيلوگرم با رقيبان خود روبرو خواهند شد.

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/26417

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مسابقات وزنه برداري قهرماني آسيا - امارات: ابراهيمي سه طلا، دهقانيان دو نقره، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016