جمعه 8 مهر 1384

وزنه‌برداري قهرمان آسيا: حسين رضازاده با سه طلا به كار خود پايان داد، رضازاده بهترين وزنه‌بردار پيكارهاي آسيايي برگزيده شد، ايسنا و ايرنا

* جابر سالم، حريف قوي‌ترين مرد جهان نشد

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: قهرماني - همگاني


در آخرين روز از مسابقات وزنه‌برداري قهرماني آسيا، حسين رضازاده قوي‌ترين مرد جهان به مدال طلاي دسته‌ي فوق سنگين دست يافت.

به گزارش خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در رقابت دسته‌ي 105+ كيلوگرم آسيا، حسين رضازاده ظهر امروز به مصاف حريفان خود رفت و در پايان با ركورد 200 كيلوگرم در حركت يك ضرب و 260 كيلوگرم در حركت دو ضرب، در مجموع با ركورد 460 كيلوگرم به سه مدال طلا دست يافت.

در اين رقابت‌ها، جابر سعيد سالم حريف نامدار حسين رضازاده از قطر، كه آمادگي مناسبي نداشت، با ركورد 190 كيلوگرم در حركت يك ضرب و 232 كيلوگرم در حركت دو ضرب تنها به كسب مدال نقره اكتفا كرد.

اين در حالي بود كه پيش از اين، بسياري از كارشناسان خطر حضور اين وزنه‌بردار بلغاري‌الاصل تيم قطر را گوشزد مي‌كردند، رضازاده همه‌ي نگراني‌هاي ايراني‌ها را در مورد جابر سالم از بين برد.

رضازاده به عنوان آخرين وزنه‌بردار حركت يك ضرب، وزنه‌هاي 190، 195 و 200 كيلوگرم را به روي سر برد و در حركت دو ضرب در اولين آزمايش خود، با مهار وزنه‌ي 240 كيلوگرم، مدال طلاي خود را مسجل كرد.

وي در ادامه‌ي كار، وزنه‌هاي 250 و 260 كيلوگرم را به روي سر برد تا هم‌چنان در صدر وزنه‌برداران فوق سنگين قرار گيرد.

در اين رقابت، خليل‌اف از ازبكستان با ركوردهاي 180 كيلوگرم، در حركت يك ضرب و 220 كيلوگرم، در حركت دو ضرب، به مدال برنز رسيد.

هم‌چنين سعيد علي‌حسيني وزنه‌بردار جوان كشورمان در اين رقابت، در حركت يك ضرب وزنه‌ي 171 كيلوگرم را به روي سر برد و در دومين حركت يك ضرب خود، در حالي كه قصد داشت، وزنه‌ي 177 كيلوگرم را مهار كند، مصدوم شد و از دور رقابت‌ها كنار رفت.

وي در حالي كه به شدت از مصدوميت و عدم ادامه‌ي مسابقه ناراحت بود، گريان به ميان جمعيت رفت و مورد تشويق تماشاگران قرار گرفت.

عبدا... فلاحتي‌نژاد، رييس كميته‌ي داوران كشورمان نيز داور اول اين رقابت بود.
-------------------------

"حسين رضازاده" بهترين وزنه‌بردار پيكارهاي آسيايي برگزيده شد

دبي ، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۷/۰۸‬
خارجي. ورزشي. طلا. رضازاده. آسيا. امارات.

" حسين رضازاده" قوي‌ترين مرد جهان ضمن كسب مدال طلاي پيكارهاي دسته به اضافه ‪ ۱۰۵‬كيلوگرم رقابت‌هاي وزنه‌برداري قهرماني آسيا به عنوان بهترين وزنه‌بردار اين پيكارها برگزيده شد.

رضازاده روز جمعه در آخرين روز از پيكارهاي فوق در سالن الوصل دبي امارات عربي متحده با اقتدار كامل و با رسيدن به حدنصاب ‪ ۴۶۰‬كيلوگرم / ‪ ۲۶۰‬به اضافه ‪ / ۲۰۰‬بر سكوي نخست ايستاد و مدال طلا را به گردن آويخت.

در پيكارهاي اين دسته " جابر السالم " با حدنصاب مجموع ‪ ۴۲۲‬كيلوگرم / ‪ ۱۹۰‬به اضافه ‪ / ۲۳۲‬بر سكوي دوم ايستاد و " خليل اف " از ازبكستان با حدنصاب مجموع ‪ ۴۰۰‬كيلوگرم / ‪ ۲۲۰‬به اضافه ‪ / ۱۸۰‬سوم شد.
-------------------------

حسين رضازاده: در دوحه ركورد جهان را بهبود مي‌بخشم
تهران ، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۷/۰۸‬
داخلي. ورزشي. وزنه‌برداري.

" حسين رضازاده " پس از كسب مدال طلاي رقابت‌هاي وزنه‌برداري قهرماني آسيا از ركوردشكني‌اش در پيكارهاي جهاني اين رشته در دوحه قطر سخن گفت.

مسابقات وزنه‌برداري قهرماني جهان اواخر آبان ماه امسال در دوحه - قطر برگزار خواهد شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

"حسين رضازاده " عصر روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا با بيان اين مطلب گفت از اينكه در پيكارهاي آسيايي بار ديگر براي كشورم افتخار كسب كردم خوشحالم ولي ركوردشكني در دسته به اضافه ‪ ۱۰۵‬كيلوگرم را موكول به رقابت‌هاي جهاني مي‌كنم .

وي درباره " جابر سعيد السالم " وزنه‌بردار بلغاري تبار تيم قطر كه در اين مسابقات در مكان دوم ايستاد ، گفت من از جابر آماده‌تر بودم و در اين رقابت‌ها شكست سختي را به اول تحميل كردم .

رضازاده درادامه اظهارداشت ميزان آمادگي‌ام به حدي بود كه پس از زدن وزنه ‪ ۲۴۰‬كيلوگرم در حالي كه مدال طلايم مسجل شده بود ، دو بار وزنه‌هاي ‪ ۲۵۰‬و ‪ ۲۶۰‬را نيز مهار كردم .

ملي‌پوش فوق سنگين تيم وزنه‌برداري ايران در ادامه از عملكرد ديگر وزنه‌برداران كشورمان در اين مسابقات ابراز رضايت كرد و گفت همانطور كه پيش بيني مي‌شد تيم ايران در اوزان سنگين چهره خوبي از خود به نمايش گذاشت و اگر " سعيد علي حسيني " آسيب نمي‌ديد ، وي نيز مي‌توانست به نتيجه مطلوبي دست يابد.

دارنده دو مدال طلاي بازي‌هاي المپيك ‪ ۲۰۰۰‬و ‪ ۲۰۰۴‬سيدني و آتن اظهار داشت پس از بازگشت به تهران و بعد از چند روز استراحت خود را براي شركت در رقابت‌هاي جهاني قطر آماده خواهم كرد.

Copyright: gooya.com 2016