چهارشنبه 4 آبان 1384

سخنگوي سازمان تربيت بدني در گفت و گو با فارس: معاونت ورزش بانوان حذف مي‌شود

درحالي كه خبرهايي مبني بر انتصاب مرضيه اكبر آبادي مسئول اسبق ورزش بانوان تهران به عنوان معاون امور بانوان سازمان تربيت بدني به گوش مي‌رسيد، عيسي اسحاقي سخنگوي اين سازمان از احتمال حذف اين معاونت در چارت سازمان ورزش ايران خبر داد.


وي كه روز چهارشنبه با خبرگزاري فارس گفت وگو مي كرد در اين خصوص گفت: طرح ادغام ورزش بانوان فدارسيون‌ها نقطه‌ عطفي در ورزش زنان ايران بود كه هم از نظر مدال آوري و هم از حديث افزايش بودجه و دسترسي به امكانات بيشتر تاثير بسزايي در رشته‌هاي مختلف بانوان داشته است به عنوان مثال در گلف، بانوان ما بسيار قويتر از آقايان هستند بنابراين طبيعي است كه اين فدارسيون به خانم‌ها نسبت به آقايان توجه بيشتر را مبذول دارد.
وي با اشاره به اين مطلب كه با ادغام ورزش بانوان و آقايان عملا "معاون بانوان" نقشي نخواهد داشت افزود: در جلسه شوراي معاونان كه هفته بعد برگزار خواهد شد تصميمات نهائي در زمينه چارت سازمان اتخاذ و بي‌شك تكليف معاون بانوان نيز مشخص مي‌شود و اجراي اين بخش تحت نظارت ورزش قهرماني و همگاني انجام مي‌گيرد.
اسحاقي ادامه داد: پيش از اين ورزش بانوان به لحاظ ارتباطات بين المللي و تخصيص اعتبارات با مشكلات عديده‌اي مواجه بود بنابراين اجراي چنين طرحي نه تنها سياست سازمان بود بلكه از سوي بيشتر فدارسيون‌ها نيز مورد استقبال قرار گرفت. اگر چه برخي از آنها همچنان نگاه تبعيض آميزي در بخش اجرايي اين طرح به ورزش بانوان دارند اما پس از جلسه هفته بعد اين طرح از سوي تمامي فدارسيون‌ها لازم الاجراست.
وي تصريح كرد: اين طرح چون به تائيد دولت قبلي رسيده بود برخي تصور مي‌كردند با انتخاب دولت جديد و رئيس جديد سازمان تربيت بدني ادامه اجراي آن منتفي خواهد شد، اما وقتي آقاي علي آبادي بر اين مسئله كه طرح ادغام عطفي در ورزش بانوان بود تاكيد كرد، همگان براي رشد ورزش زنان خود را موظف به اجراي دقيق آن دانستند. بنابراين از اين پس بايد مديريت بانوان را در سطحي كلانتر ببنيم و شاهد قرار گرفتن آنها در راس فدارسيون‌هاي بيشتري باشيم.
سخنگوي سازمان تربيت بدني در پاسخ به اين سؤال كه تصميم گيري‌ درباره وضعيت شركت توسعه وتجهيز اماكن ورزشي به كجا انجاميد اظهار داشت: در گذشته سياست سازمان در راستاي خصوصي سازي و واگذاري اماكن ورزشي به بخش خصوصي استوار بود ولي رئيس جديد در اين زمينه اولويت را با فدارسيون‌ها و هيات‌هاي ورزرشي مي‌داند، بنابراين دستور داده است تا طي يك كارشناسي دقيق درآمد سالانه‌اي كه از اين ناحيه در اختيار سازمان قرار گرفته به همراه نقاط مثبت وضعف چنين طرحي بررسي شود تا در جلسات آينده شوراي معاونان تصيمات لازم در اين خصوص گرفته شود.
وي در اين باره كه آيا شركت تجهيز بر چيده خواهد شد يا خير؟، گفت: اين بخش همچنان كار توسعه و نگهداري اماكن ورزشي را بر عهده خواهد داشت اما به احتمال فراوان اين مكان ها با مبلغي اندك و يا حتي به شكل رايگان در اختيار فدارسيون و هيئت‌ها قرار مي‌گيرد البته اين سياست در برخي مناطق محروم ايران به اجرا درآمده است كه بدون ترديد در توسعه ورزش نقش بسزائي خواهد داشت.
طرح جامع ورزش موضوع ديگري بود كه سخنگوي سازمان تربيت بدني در اين خصوص گفت:طرح جامع در حقيقت سند راهبردي نظام جامع ورزش كشور است كه چشم اندازه 20 ساله ورزش ايران را مشخص مي‌كند.اين طرح با الگو برداري از 162 كشور دنيا گردآوري شده است و با داشتن 175 پروژه مطالعاتي طرحي خواهد بود كه با علم روز دنيا هماهنگ بوده و امكان تغييرات لازم را دارد.
طرح جامع در برنامه چهارم توسعه نيز گنجانده شده و قرار است در اين 5 سال، سرانه ورزشي كشورمان براي هر فرد از نيم متر به يك متر ارتقاء يابد، همچنين تمامي فدارسيون‌ها بايستي برنامه‌ها و چشم اندازه 5 ساله خود را تدوين و در اختيار سازمان قرار دهند تا براساس نيازهاي آنها، سازمان در جهت تامين بودجه موردنياز اقدام نمايد.
وي با تاكيد بر اين مسئله كه اگر بخواهيم در چنين طرحي به نتايج چشمگيري دست يابيم بايستي بودجه مورد نياز در اختيار ورزش قرار گيرد، تصريح كرد: امسال بودجه عمراني سازمان نسبت به سال 80 چهل برابر افزايش يافته است (از 20 ميليارد به 800 ميليارد تومان رسيده است) اما اين در حالي است كه بودجه ورزش قهرماني بسيار اندك است و اميدواريم اين مسئله نيز از سوي دولت مورد توجه ويژه‌اي قرار گيرد.
اسحاقي درباره زمان اجراي اين طرح گفت: ما از يكسال و نيم پيش اجراي آن را آغاز كرده‌ايم تغييراتي كه در چارت سازمان ايجاد شده از جمله مهمترين آنها بود. در چارت جديد، معاون فني و ورزشي سازمان به 4 بخش همگاني، حرفه‌اي، قهرماني و پرورشي تقسيم شده البته در طرح جامع پيش بيني شده است كه هر يك از اين بخش‌ها به شكل سازماني مستقل در آيند و سازمان تربيت بدني نيز به سازمان ملي ورزش ايران تغيير نام دهد كه هنوز در اين زمينه تائيد دولت و مجوز مجلس شوراي اسلامي گرفته نشده است و بخش‌هاي فوق، به شكل معاونت فعاليت مي‌كنند.
وي درباره نظر "علي آبادي" نسبت به اجراي چنين طرحي افزود: او با كليات طرح كاملا موافق است اما ممكن است در روش اجرا نظرات ديگري داشته باشد كه در آينده بيان خواهد كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

عيسي اسحاقي درباره پروژه‌هاي عمراني نيمه تمام گفت: در سال 80 و زمان رياست محسن مهرعليزاده 2369 پروژه عمراني كلنگ زده شد، در آن زمان بودجه عمراني سازمان تنها 20 ميليارد تومان بود و تكميل اين تعداد پروژه به 500 ميليارد تومان اعتبار نياز داشت در حقيقت تمامي اين پروژه‌ها بدون توجه به بودجه سازمان كلنگ زده شد.
وي افزود: با اينكه با توجه به بودجه مورد نياز، بايستي تكميل اين پروژه‌ها 50 سال طول مي‌كشيد اما خوشبختانه تا به امروز 1800 عدد از آنها به بهره‌برداري رسيده و امسال نيز مابقي آنها به اتمام مي‌رسد.
وي در خصوص پروژه‌هاي تازه‌اي كه در استانهاي مختلف شاهد كلنگ زدن آنها هستيم افزود: با توجه به افزايش چشمگير بودجه عمراني در سال جاري (400 ميليارد تومان) سازمان به پشتوانه اين مبلغ كارهاي عمراني خود را دنبال مي‌كند.
سخنگوي سازمان تربيت بدني در زمينه فعاليت ستاد پايه اظهار داشت: اين ستاد در زمان معاونت كفاشيان در سازمان تربيت بدني به منظور توجه ويژه به فدراسيون‌هاي پايه تشكيل شد اما پس از رفتن ايشان از سازمان فعاليت آن بسيار كمرنگ شد و در حال حاضر اين ستاد از زير مجموعه‌هاي كميته ملي المپيك است و قرار شده كمك‌هاي ويژه‌اي را به فدارسيون‌هاي شنا، دووميداني و ژيمناستيك ارائه دهد.
وي در پايان در خصوص منع معاونين سازمان تربيت بدني از گفت و گو با جرايد گفت: اين يك امر عادي است، رئيس سازمان براي اينكه از پراكنده گوئي جلوگيري كند از من به عنوان سخنگو خواسته است تا مشخص نشدن سياست‌هاي كلي به جاي تمامي معاونان پاسخگوي سؤالات جرايد باشم.
اسحاقي همچنين درباره تعلل علي آبادي در انتخاب معاون مورد نظر گفت: ايشان اعتقاد زيادي به تغيير و تحولات ندارند و فعلا در حال بررسي هستند او مي‌خواهد با علم كافي معاونان خود را انتخاب كند.

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/26904

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سخنگوي سازمان تربيت بدني در گفت و گو با فارس: معاونت ورزش بانوان حذف مي‌شود' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016