دوشنبه 5 شهريور 1386

تيم ايران قهرمان واليبال نوجوانان جهان شد، بی بی سی

تيم ملی واليبال نوجوانان ايران در دهمين دوره رقابت های واليبال قهرمانی نوجوانان جهان به رتبه اول دست يافته است.
در بازی مرحله نهايی اين دوره از رقابت ها که روز دوشنبه، ۲۷ اوت (۵ شهريور) بين تيم های ملی واليبال نوجوانان ايران و چين در شهر تيخوانا، مکزيک، برگزار شد تيم ملی ايران توانست با نتيجه ۳ بر ۲ بر تيم ملی چين پيروز شود.

در اين ديدار، تيم ايران در ست های اول و چهارم با نتايج ۲۵ بر ۲۱ و ۳۱ بر ۲۹ مغلوب چين شد اما در ست های دوم و سوم و پنجم با نتايج ۲۵ بر ۲۲، ۲۶ بر ۲۴ و ۱۵ بر ۷ توانست تيم ملی چين را شکست دهد.

در نتيجه، تيم ملی واليبال نوجوانان ايران برای نخستين بار به مقام قهرمانی رقابت های بين المللی واليبال نوجوانان جهان رسيد.

تيم ايران در دور مقدماتی با نتايج سه بر دو توانسته بود تيم های پورتوريو و لهستان را شکست دهد اما از کوبا شکست خورد.

در مرحله يک چهارم نهايی، نوجوانان ايران توانستند بر برزيل، نايب قهرمان جهان در بازی های سال ۲۰۰۵، پيروز شوند اما مغلوب هند و آرژانتين شدند.

در بازی مرحله نيمه نهايی، تيم ايران فرانسه، قهرمان اروپا را شکست داد تا در مرحله فينال در برابر تيم ملی چين به رقابت بپردازد.

رقابت های قهرمانی واليبان نوجوانان جهان از روز ۱۵ اوت با شرکت شانزده کشور آغاز شده بود.

از آفريقا دو تيم، از آسيا سه تيم، از اروپا پنج تيم، از آمريکای شمالی و مرکزی و حوزه کارائيب چهار تيم و از آمريکای جنوبی دو تيم در اين دوره از رقابت های قهرمانی شرکت داشتند.

اين رقابت ها با شرکت تيم ملی نوجوانان کشورهای آرژانتين، آلمان، ايران، ايالات متحده، برزيل، بلژيک، پورتوريکو، تونس، چين، روسيه، فرانسه، کوبا، لهستان، مصر، مکزيک و هند برگزار شد و با قهرمانی تيم ايران خاتمه يافت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

چين مقام دوم را به دست آورد و تيم ملی فرانسه با پيروزی ۳ بر ۱ بر آرژانتين به مقام سوم جهان رسيد.

خبرگزاری دانشجويان ايران - ايسنا - اسامی بازيکنان تيم ايران در مسابقه در برابر چين را به اين شرح گزارش کرده است: اشکان درخشان، فرهاد سان افزون، گل محمد سخاوی، مجتبی غياثی، فرهاد قائمی، ادريس دانشفر، امين رضوی، مجتبی شبان، عليرضا جديدی، حامد باقرپور، معين رحيمی، ابراهيم چابکيان.

سرمربيگری اين تيم را يوتسا ستکويچ، اهل صربستان، برعهده داشت و محمد رضا وکيلی کمک مربی و دکتر فرهاد نفرزاده سرپرست تيم بودند.

محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری، و غلامعلی حداد عادل، رييس مجلس ايران، موفقيت نوجوانان واليباليست ايرانی را تبريک گفته اند.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/34124

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تيم ايران قهرمان واليبال نوجوانان جهان شد، بی بی سی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016